ျမႏွင္းသူ | DMG

ကမ္းရုိးတန္းကထြက္ရွိလာတဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္ႏွစ္အုပ္အေၾကာင္းကုိ ဖတ္ညႊန္းအေနနဲ႔ ေဖာ္ျပခ်င္ပါတယ္။ ဒီလုိ မုိးသည္းႀကီးမည္းႀကီး ရြာေနတဲ့ ရာသီဥတုလုိမ်ိဳးမွာ အိမ္ထဲမွာ ေကာ္ဖီတစ္ခြက္နဲ႔ လက္ထဲကလက္ကုိင္ဖုန္းကုိခ်ၿပီး ေကာ္ဖီပူပူေလးသာက္ရင္း ကဗ်ာစာအုပ္ေလးဖတ္မယ္ဆုိရင္ ရခုိင္ေဒသအေျခစုိက္ ကမ္းရုိးတန္းက ထြက္ရွိလာတဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္ႏွစ္အုပ္ကုိ ေရြးေစခ်င္ပါတယ္။ ရခုိင္ဘာသာစကားနဲ႔ေဖာ္ျပထားတဲ့  ဆရာၿငိမ္လႈိင္းရဲ႕ကဗ်ာစာအုပ္တစ္အုပ္ျဖစ္တဲ့ “ဝတ္စုံ” ဆုိတဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္နဲ႔ ျမန္မာဘာသာစကားကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး ေရးသားထားတဲ့ ဆရာဇင္ရရဲ႕ “ကုလားအုပ္မ်ား” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္ပါ။

ပထမဆုံး မိတ္ဆက္ေျပာရရင္ ကုလားအုပ္မ်ား ကဗ်ာစာအုပ္အေၾကာင္းကုိ္ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။

ကဗ်ာစာအုပ္ေရးသားသူ  ကဗ်ာဆရာ ဇင္ရကေတာ့ ေခတ္ေပၚစာေပကုိ ခ်စ္ျမတ္ႏုိးဖတ္ရႈၾကတဲ့ မဂၢဇင္းတခ်ိဳ႕မွာေနရာရ ေဖာ္ျပခံလာရတဲ့ ေခတ္ေပၚအေရးသားေတြကုိ ေရးသားသူပါ။ ကဗ်ာစာအုပ္ရဲ႕ မ်က္ႏွာဖုံးကုိ စတင္ၿပီး ခံစားၾကည့္ရႈစဥ္ကေန ေလးလံမႈတစ္ခုခုကုိ စိတ္ထဲမွာ သက္ေရာက္ေစတဲ့ စုတ္ခ်က္ေဆးစက္ေတြကုိ မွင္သက္မိေစမွာပါ။ စာအုပ္ရဲ႕တည္ရွိမႈကုိ ေျပာရရင္ ကမ္းရုိးတန္းက ျမန္မာဘသာစကားနဲ႔ ထုတ္ေဝလာတဲ့ ဒုတိယေျမာက္ကဗ်ာစာအုပ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကဗ်ာစုစုေပါင္း ၂၁ ပုဒ္ေဖာ္ျပထားၿပီး ကြ်န္ေတာ္တို႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာရွိေနၿပီး ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ သတိမထားမိတဲ့ ရႈျမင္မႈမ်ိဳးေတြကုိ ကဗ်ာထဲမွာ စြဲရွိေနတာ ျမင္ရမွာပါ။ ေခါင္းစည္းကဗ်ာတစ္ပုဒ္ျဖစ္တဲ့  “ကုလားအုပ္” ကဗ်ာဆုိရင္ စာသားေတြဆီက တစ္ဆင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ေလးလံမႈေတြ၊ မြန္းက်ပ္မႈေတြကုိ ခ်ိန္ဆေပးေစႏုိင္တယ္။ ကုိယ္ဟာ ကုလားအုပ္တစ္ေကာင္ ျဖစ္ေနၿပီလားဆုိတဲ့ ခံစားမႈအသိမ်ိဳးကုိ ေရာက္ေစၾကလိမ့္မယ္လုိ႔ ထင္ရတယ္။

ကုလားအုပ္မ်ား

သူတုိ႔ေက်ာေပၚကေဆာင္းဟာ ပုိေလးလံလာ

သူတုိ႔ေျခေထာက္ေတြဟာ ပုိေကြးညြတ္လာ

ကုလားအုပ္ကဗ်ာထဲမွာလုိပဲ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က ေမြးရာပါထမ္းပိုးျခင္းေတြနဲ႔လားဆုိတာကုိိ ကုိယ့္ကုိစဥ္စားမိလာတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ မသိတဲ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ထမ္းထားၾကတဲ့ အရာေတြ၊ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ စိတ္မပါဘဲ ႏွင္ေနၾကတဲ့ ေျခလွမ္းေတြ ... ျပန္လွည့္ၾကည့္ရင္ ကုလားအုပ္ေတြရဲ႕ သဲကႏၱရာထဲက ေျခရာေတြလုိပဲ ကုိယ္အလုိပါၿပီး ေလွ်ာက္ျဖစ္ခဲ့ၾကတဲ့ လမ္းေတြလားဆုိတာ ကုိယ္စဥ္းစားၾကရမွာ။ ကဗ်ာစာအုပ္ထဲက ေနာက္ထပ္ ကဗ်ာေတြျဖစ္ၾကတဲ့ “မ်က္လုံးအေသ၊ ပင္လယ္ည၊ မ်က္မျမင္ဒရုိင္ဘာ”  စာဖတ္သူကုိ ဆင္ျခင္မႈတစ္စုံတစ္ရာ ေပးေစတဲ့ႏုိင္တဲ့ ကဗ်ာေတြလုိ႔ ညႊန္းလုိ႔ရပါတယ္။ မ်က္မျမင္ဒရုိင္ဘာ ကဗ်ာထဲက ကဗ်ာမွာ ဒရုိင္ဘာဟာ ဘယ္နားမွာလဲ၊ ဘယ္သူလဲ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ လုိက္ပါေနတဲ့ ယာဥ္ထဲမွာပဲ၊ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဘဝေတြက ဒရုိင္ဘာလက္ထဲမွာပဲ ထုိးအပ္ထားရမလား ဆုိတဲ့  ေခ်ာက္ကမ္းပါးတစ္ခုလုိ နက္ေမွာင္တဲ့ အေတြးေတြ ကိန္းေအာင္းလာႏုိင္တယ္။

စာအုပ္ထဲမွာပါရွိတဲ့ က်န္ကဗ်ာေတြကုိလည္း အက်ယ္တဝင့္ဖတ္ရႈႏုိင္မွာပါ။ ဒီ ကုလားအုပ္မ်ား ကဗ်ာစာအုပ္ကုိ ရခုိင္ေဒသမွာရွိတဲ့ စာအုပ္ဆုိင္ေတြအျပင္ ျပည္မဘက္မွာလည္း ဝယ္ယူရရွိႏုိင္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ကုိလတ္စာေပက ျဖန္႔ခ်ိတာပဲျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္အုပ္ကေတာ့ ေပါ့ပါးမႈလြတ္လပ္ျခင္းကုိ ရရွိေစႏုိင္တဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္တစ္အုပ္ျဖစ္တဲ့ ဝတ္စုံပါ။ စာအုပ္ထဲမွာ ကဗ်ာေတြအပါအဝင္ ဓာတ္ပံုရသကုိလည္း ခံစားျမင္ေတြ႕ႏုိင္ၾကမွာပါ။

ၿငိမ္လႈိင္းရဲ႕ ဝတ္စုံေတြကုိ ျခဳပ္ေပးတဲ့ စက္ဆရာဟာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ရင္ဆုိင္ေနရတဲ့ ေခတ္ကာလႀကီးပဲ။

ဝတ္စုံကုိ ေဖာ္ျပဖုိ႔ ရခုိင္ဘာသာစကားကုိ ေရြးခ်ယ္ခဲ့တဲ့ ၿငိမ္လႈိင္းဝတ္စုံေတြထဲမွာ တိတ္ဆိတ္လြန္းတဲ့ ခ်ည္သားေတြနဲ႔ ရက္လုပ္ထားတဲ့ ဝတ္စုံေတြကုိ ေတြ႕ရသလုိ ရဲတင္းလြန္းတဲ့ ေဆးေရာင္ျခယ္မႈကုိလည္း ေတြ႕ရွိႏုိင္ၾကလိမ့္မယ္။ ၂၀၀၀ ဝန္းက်င္ကာလမွာ ၿမိဳ႕ကုိ တက္လာၾကတဲ့ နယ္က ကေလးေတြအမ်ားစုဟာ အစိမ္းအျဖဴဝတ္စုံကုိ ဝတ္ဆင္ထားၾကတယ္။

ဒါဟာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ၿမိဳ႕ေပၚကမဟုတ္ဘူး နယ္ကလူေတြပဲဆုိတာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ တန္းသိတယ္။  ေက်ာင္းပိတ္ရက္လုိ ရက္မ်ိဳးေတြမွာေပါ့။ ၿငိမ္လႈိင္းက ဒါကုိ ခ်န္ရစ္မထားခဲ့ဘူး သူ႔မွာလည္း အစိမ္းျဖဴဝတ္စုံတစ္စုံ ရွိခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းကုိ ဝတ္စုံထဲမွာ ေဖာ္ျပထားတယ္။ ကဗ်ာထဲကုိ ပုိၿပီးလွမ္းၾကည့္ရင္ ၿမိဳ႕ကုိသြားတုိင္း အစိမ္းျဖဴဝတ္ရတဲ့ ဖက္ရွင္ရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာ တံခါးပိတ္စီးပြားေရးေၾကာင့္ အဝတ္အစားရွားပါးမႈ၊ အသစ္အထည္ေတြကုိ မဝတ္ဆင္ႏုိင္မႈေတြ လုိက္ပါလာလိမ့္မယ္။ အဲဒီေခတ္ကာလ ႏုိင္ငံေရးရုိက္ခတ္မႈဟာ ၉၅ ေနာက္ပုိင္းဖြား ၿငိမ္လႈိင္းရဲ႕ အေတြးထဲကုိပါ လာေရာက္ရုိက္ခတ္တာပဲျဖစ္တယ္။

ၿမိဳ႕ကုိလားေကျဖစ္ျဖစ္

ဘုရားဖူးလားေက ျဖစ္ျဖစ္

အျခားတစ္ရြာကုိ လားေကျဖစ္ျဖစ္

အက်ႌအျဖဴ ေဘာင္းဘီအစိမ္း

ဝမ္းဆက္အသစ္တစ္စုံ ဟိခေရ။

ဝတ္စုံ ကဗ်ာစာအုပ္ရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ကုိေျပာျပပါဆုိရင္ ကမ္းရုိးတန္းရဲ႕ စံအတုိင္းပဲ ထူးျခားတဲ့ အႏုပညာဖန္တီးမႈအျဖစ္ ရခုိင္အႏုပညာနယ္ပယ္မွာ မေတြ႔ရေသးတဲ့ ဖန္တီးမႈတစ္ခုကုိ ကဗ်ာစာအုပ္ထဲမွာ ေဖာ္ျပထားတယ္။ ကဗ်ာစာအုပ္ အမ်ိဳးအစားပုံစံကလဲ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ခ်င္းစီကဗ်ာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ေခါင္းစဥ္တစ္ခုတည္းနဲ႔ ကဗ်ာတစ္အုပ္လုံးကုိ အခန္းတစ္ခုခ်င္းစီ ေရးဖြဲ႕တင္ျပထားတာတဲ့ စီးရီးကဗ်ာမ်ိဳးပါ။ ဝတ္စုံရဲ႕ ႏွစ္ကာလၾကာရွိမႈကလည္း ႏွစ္ႏွစ္ဝန္းက်င္ တည္ရွိေပမယ့္ စာအုပ္က စာမ်က္ႏွာ ၅၀ မေက်ာ္တဲ့ စာအုပ္ပါ။ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ခ်င္းစီပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ၊ စာသားတစ္ေၾကာင္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ တည္ရွိခဲ့ၾကတဲ့ ႏွစ္ကာလေတြထဲက ႏွစ္ေတြကုိ မွတ္မိေစႏုိင္ပါတယ္။

အစဥ္အလာ ကဗ်ာစာအုပ္ထုပ္ေဝေရးလုိမ်ိဳး ကဗ်ာေပၚမွာ သရုပ္ေဖာ္ပုံေရးဆြဲတာမ်ိဳးထက္ သာလြန္တဲ့ အႏုပညာ အက္တန္အသစ္တစ္ခုကုိ တြဲခ်ိတ္ထားတယ္။

ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ငယ္ဘဝမွာ၊ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔နဲ႔ ရင္းႏွီးကြ်မ္းဝင္ခဲ့ရတဲ့ အိမ္မွာ ပုိလွ်ံတဲ့ အဝတ္ေဟာင္းေတြနဲ႔ ျပဳလုပ္တတ္ၾကတဲ့ ယမင္းရုပ္ေလးေတြကုိ installation art နဲ႔ ဓာတ္ပံုအႏုပညာ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ဝတ္စုံကဗ်ာေတြအေပၚ ခံစားသရုပ္ေဖာ္ျပထားတဲ့ ဓာတ္ပံုအႏုပညာျပဳလုပ္ခ်က္ေတြ ပါဝင္လာတာပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဒီသရုပ္ေဖာ္ခ်က္ေတြကလည္းပဲ တံခါးပိတ္စီးပြားေရးစနစ္မွာ ႀကီးျပင္းလာခဲ့ရတဲ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ငယ္ဘဝေတြမွာ ေဒၚလီရုပ္ေလးေတြကုိ မဝယ္ယူႏုိင္ဘဲ စြန္႔ပစ္ပစၥည္းေတြနဲ႔ ေဆာ့ကစားၾကရတဲ့ (ႏို႔ဆီဘူးခြံေတြကုိ ကားဘီးလုပ္ၿပီး ကစားျခင္း၊ စက္ဘီးတာယာေတြကုိ ေဂြလွိမ့္ကစားျခင္းအေျခအေနေတြ) ငယ္ဘဝကုိ ျမင္ေယာင္ေစႏုိင္တယ္။

စာအုပ္ကုိပုိၿပီး ေလးနက္သြားေစတဲ့ အေၾကာင္းက ေခတ္ေပၚလူငယ္ကဗ်ာဆရာတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ မင္းျပားမင္းစံက ၿငိမ္လႈိင္းရဲ႕ ကဗ်ာေတြအေပၚ ခ်ဥ္းကပ္ခံစားထားမႈပါပဲ။

ဒီကဗ်ာစာအုပ္ကုိလည္းပဲ ရခုိင္ေဒသမွာရွိတဲ့ အၿမိဳ႕ၿမိဳ႕နယ္နယ္က စာအုပ္ဆုိင္ေတြကေန ဝယ္ယူရရွိႏုိင္ပါတယ္။

Author: Admin