DMG ၊ ေမ ၂၃

(အေတြးအျမင္ေဆာင္းပါး)

လမ္းမေတြေပၚမွာ ေသြးအလိမ္းလိမ္းနဲ႔ ပိုင္ရွင္မဲ့ဖိနပ္ေတြ၊ ဝီစီမႈတ္သံေတြ၊ စစ္ယူနီေဖာင္း၊ ရဲယူနီေဖာင္းေတြ ဝတ္ၿပီး ေသနတ္ႀကီးတကားကားနဲ႔ အမိန႔္ေပးေအာ္ဟစ္သံေတြ၊ က်ယ္ေလာင္လွတဲ့ ေသနတ္သံေတြနဲ႔ ေန႔စဥ္နဲ႔အမၽွ ေသြးေျမက်ေနရတဲ့ ျမင္ကြင္းမ်ိဳးေတြကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လို ေနရာမ်ိဳးမွာ ျမင္ေတြ႕ရလိမ့္မယ္လို႔ ဘယ္တုန္းကမွ မထင္ထားမိတာ အမွန္ပါ။
သံဆူးႀကိဳးအတားအဆီးေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ လမ္းမေတြအျပင္ လမ္းဆုံ လမ္းေထာင့္ေတြတိုင္းလိုလိုမွာ လုံျခဳံေရး အေစာင့္အၾကပ္ေတြကို ေတြ႕ေနရတာကလည္း လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္က ရခိုင္ျပည္နယ္က ၿမိဳ႕ေတြမွာသာ ျမင္ေတြ႕ခဲ့ဖူးတာပါ။

ဒါေပမဲ့လည္း ဒီလိုျမင္ကြင္းမ်ိဳးေတြက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တစ္ခုတည္းသာမဟုတ္ဘဲ ျမန္မာနိုင္ငံရွိ ၿမိဳ႕ႀကီးၿမိဳ႕ငယ္ အသြယ္သြယ္မွာ ေဖေဖာ္ဝါရီလ အေစာပိုင္းကတည္းကစတင္ၿပီး ခပ္စိပ္စိပ္ ျမင္ေတြ႕လာေနရပါတယ္။ ေသနတ္သံဆိုတာကိုလည္း လူထုလႈပ္ရွားမႈရွိတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္တိုင္းမွာ ၾကားဖူးေနၾကပါၿပီ။ တစ္ခ်ိန္က ေတာေတာင္ေတြထဲက ေသနတ္သံေတြနဲ႔ သံခ်ပ္ကာကားႀကီးေတြဟာလည္း တစတစနဲ႔ ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္ေတြမွာ  ေနရာယူလာတာကိုလည္း ေတြ႕လာရပါတယ္။

၂၀၂၁ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁ ရက္ေန႔က စတင္ၿပီး စစ္တပ္က နိုင္ငံေတာ္ရဲ့ အာဏာအရပ္ရပ္ကို သိမ္းယူလိုက္ၿပီးတဲ့ေနာက္ စစ္အာဏာရွင္ဆန႔္က်င္ေရး လႈပ္ရွားမႈေတြဟာ ဆက္တိုက္ဆိုသလို ၿမိဳ႕ႀကီးေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ၾကတာပါ။

အဲဒီလို ဆန႔္က်င္ဆႏၵျပမႈေတြကို စစ္တပ္နဲ႔ ရဲေတြက ၿဖိဳခြင္း ႏွိမ္ႏွင္းခဲ့တာေၾကာင့္ အခုဆိုရင္ လူေပါင္း ၁၀၀၀ ထက္မနည္း ေသဆုံးခဲ့ၾကရၿပီလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္လူမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္ဘာသာဝင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ မတရားသျဖင့္ ထိခိုက္ေသဆုံးၾကရတယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ က်ေနာ္တို႔ လူသားအားလုံးအတြက္ စိတ္ထိခိုက္ေၾကကြဲစရာေတြ ျဖစ္ရပါတယ္။ လူသားခ်င္း စာနာေထာက္ထားမႈမွာ အသားအေရာင္ ဘာသာစကား ခြဲျခားၿပီး ခံစားေနစရာမလိုဘူး။

အာရပ္ေႏြဦးတုန္းက ယီမင္နိုင္ငံရဲ့ လမ္းမေတြေပၚမွာ ေသဆုံးခဲ့ၾကသူေတြကို ၾကည့္ရင္းနဲ႔လည္း က်ေနာ္တို႔ေတြ မ်က္ရည္ဝဲခဲ့ၾကရတာပါပဲ။ အေမရိကမွာ လူမည္းတစ္ေယာက္ကို ရဲကပစ္သတ္လိုက္လို႔ ေသသြားေတာ့လည္း က်ေနာ္တို႔ ခံစားၾကရတာပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဒါေတြဟာ တရားမၽွတစြာ ေသဆုံးခဲ့ၾကတာေတြ မဟုတ္ခဲ့ၾကလို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အာဏာရွိတဲ့သူ၊ လက္နက္အင္အားရွိတဲ့သူေတြက နိုင္ထက္စီးနင္း ႏွိပ္ကြပ္ခဲ့ၾကလို႔ ေသဆုံးခ်ိန္မတန္ဘဲ ေသဆုံးခဲ့ၾကရသူေတြကို က်ေနာ္တို႔ အသိအမွတ္ျပဳရပါလိမ့္မယ္။ ေလးစားတန္ဖိုးထားရပါလိမ့္မယ္။ ဒါသည္ပင္ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ လြတ္လပ္စြာ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ပိုင္ခြင့္ ျဖစ္ပါတယ္။

အမွန္တကယ္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားအမ်ားစုရဲ့ ဆႏၵက လြတ္လပ္ေရး မတိုင္ခင္က သေဘာတူညီမႈ ရရွိထားခဲ့တဲ့ ပင္လုံကတိကဝတ္ကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖဆပလအစိုးရကပဲျဖစ္ပါေစ၊ အိမ္ေစာင့္အစိုးရကပဲျဖစ္ပါေစ၊ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီအစိုးရကပဲျဖစ္ပါေစ၊ တစ္ပါတီအာဏာရွင္စနစ္ျဖစ္တဲ့ ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ေကာင္စီကပဲျဖစ္ပါေစ၊ နဝတ၊ နအဖ၊ အရပ္သားအသြင္ေျပာင္း ဒီမိုကေရစီအစိုးရကပဲျဖစ္ပါေစ ေနာက္ဆုံး လူထုတင္ေျမႇာက္ခဲ့ပါတယ္ဆိုတဲ့အစိုးရႏွင့္ လက္ရွိ စစ္ေကာင္စီကပဲ ျဖစ္ပါေစ ပင္လုံကတိကဝတ္ကိုသာ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးနိုင္ခဲ့မယ္ဆိုရင္ ျပည္သူေတြ ေနာက္ထပ္ ေသြးေျမက်စရာအေၾကာင္း မရွိေတာ့ပါဘူး။

ျပည္တြင္းျပည္ပ မီဒီယာေတြရဲ့ မ်က္ႏွာစာတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္မွာေတာင္မွ ရက္ရက္စက္စက္ ႏွိမ္နင္းသတ္ျဖတ္မႈေတြကို က်ဴးလြန္ေနတာကိုၾကည့္ရင္ ဘယ္မီဒီယာမွ မရွိတဲ့ ေတာႀကိဳအုံၾကားက တိုင္းရင္းသားေက်းရြာေတြမွာ ဘယ္ေလာက္ထိ ဆိုးဆိုးရြားရြား ခံစားခဲ့ၾကရရွာေလမလဲ။ ဘာေၾကာင့္ တိုင္းရင္းသားေတြ လက္နက္စြဲကိုင္ခဲ့ၾကရသလဲဆိုတာကို နားလည္သေဘာေပါက္ေလာက္မယ္ထင္ပါတယ္။

လက္ရွိ စစ္တပ္က အာဏာရယူထားမႈဟာ ၁၉၅၈ က ဗိုလ္ေနဝင္း လုပ္ခဲ့တဲ့ အိမ္ေစာင့္အစိုးရပုံစံမ်ိဳးပါပဲ။ တကယ္လို႔ ေနာက္ထပ္ ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္ျဖစ္ခဲ့လို႔ သူတို႔စိတ္ႀကိဳက္ပါတီသာ အနိုင္မရခဲ့ဘူးဆိုရင္ ၁၉၆၂ မွာလို အာဏာျပန္မသိမ္းဘူးလို႔ ဘယ္သူအာမခံနိုင္မလဲ။ သူတို႔မွာ နည္းဗ်ဴဟာ အသစ္မရွိပါဘူး။ ဒီပုံစံအတိုင္းပဲ ထပ္တလဲလဲ က်င့္သုံးေနမွာပါ။
နဝတ လက္ထက္က ဗိုလ္ခင္ညြန႔္ရဲ့ လုပ္ကြက္မ်ိဳးေတြကိုလည္း ျမင္ေတြ႕ရနိုင္ပါေသးတယ္။ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ေလာက္ကစၿပီး အင္အားႀကီးတဲ့ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႕အစည္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို စည္း႐ုံးသိမ္းသြင္းခဲ့ကာ လက္နက္နဲ႔ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ေပးခဲ့သလိုမ်ိဳးလည္း လုပ္လာနိုင္ပါေသးတယ္။
အဲဒီတုန္းကလည္း နဝတ အဖြဲ႕က သူတို႔ဟာ တရားဝင္အစိုးရတရပ္ မဟုတ္တဲ့အတြက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကိစၥကို စားပြဲဝိုင္းမွာ ေဆြးေႏြးမွာမဟုတ္ဘူး၊ တရားဝင္အစိုးရတက္လာတဲ့အခါမွ အဲဒီကိစၥကိုေဆြးေႏြးပါ၊ လက္ရွိအခ်ိန္မွာေတာ့ အပစ္အခတ္ရပ္စဲထားမယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔လည္း ကိုယ့္လက္နက္ကိုယ္ ကိုင္ထားပါဆိုတဲ့အကြက္မ်ိဳးကို ဖန္တီးၿပီး လက္နက္နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆိုၿပီး ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကေသးတာပဲ။ အခုလည္း အဲဒီလို ပုံစံမ်ိဳးေတြ မလုပ္လာဘူးလို႔ မဆိုနိုင္ပါဘူး။

လြတ္လပ္ေရးနဲ႔အတူ ေမြးဖြားလာခဲ့တဲ့ ျပည္တြင္းစစ္မွာ ကြန္ျမဴနစ္ဆိုသူေတြေသခဲ့ရတယ္။ ကရင္၊ ကခ်င္၊ ရွမ္း၊ ခ်င္း၊ မြန္၊ ရခိုင္၊ ဗမာနဲ႔ က်န္တဲ့တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစုေတြအားလုံးမွာ ေသြးေျမက်ခဲ့ၾကရတယ္။ ဒါေတြကို အဆုံးသတ္ဖို႔ဆိုရင္ေတာ့ စားပြဲဝိုင္းမွာထိုင္ၿပီး အေျဖရွာနိုင္မွ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

ေနာက္ထပ္ျမင္ေတြ႕လာရတာေတြကလည္း ရင္နင့္စရာေကာင္းလွပါတယ္။ ဟိုယခင္တုန္းက တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ေတြနဲ႔ တိုက္ပြဲျဖစ္တဲ့ နယ္ေျမေတြထဲက ရြာသားေတြကို မသကၤာလို႔ဆိုၿပီး ဖမ္းသြားတယ္၊ မနက္က်ေတာ့ အေလာင္းကိုပဲ ျပန္ရတာမ်ိဳး၊ တခ်ိဳ႕မွာဆိုရင္ အေလာင္းကိုေတာင္ မျမင္လိုက္ရဘဲ ေပ်ာက္ျခင္းမလွ ေပ်ာက္သြားတာမ်ိဳးေတြကို အခုဆို ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၲေလးလို ၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာေတာင္ ျမင္ေတြ႕လာၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။

စစ္အာဏာရွင္တို႔သဘာဝအတိုင္း မိမိတို႔ အာဏာတည္ျမဲေရးအတြက္ပဲ စဥ္းစားဆုံးျဖတ္ၿပီး ျပည္သူေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲေသေသ အေလးထားမွာမဟုတ္ပါဘူး။ စစ္အာဏာရွင္ကိုလည္း ေပါင္းစည္းမႈ အင္အားနဲ႔ပဲ ျဖဳတ္ခ်နိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ တိုက္ေနၾက႐ုံနဲ႔ အာဏာရွင္စနစ္ကို ျဖဳတ္ခ်လို႔ မရနိုင္ပါဘူး။

က်ေနာ္တို႔ ျပည္သူေတြ စစ္အာဏာရွင္ေခတ္မွာ ဘယ္လိုေတြ ရင္ဆိုင္ၾကဳံေတြ႕ခဲ့ရသလဲ ဆိုတာ ျပန္ၿပီး ဆင္ျခင္သုံးသပ္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။ ကိုယ့္လယ္ကိုယ္လုပ္ၿပီး တစ္ဧကကို စပါးဘယ္ႏွစ္တင္း သြင္းရမယ္ဆိုၿပီး ေပါက္ေစ်းရဲ့ ငါးပုံတစ္ပုံေတာင္မရတဲ့ ေစ်ႏႈန္းနဲ႔ တပ္ကို ေရာင္းေပးခဲ့ရတာေတြ၊ ေက်ာင္းသားလူငယ္ကပင္အစ လုပ္အားေပးဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ လမ္းလုုပ္၊ဆည္တူး လုပ္ခဲ့ရတာေတြဟာ စစ္အစိုးရလက္ထက္မွာ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရတာေတြပါ။

စစ္အာဏာသိမ္းျခင္းဟာ နိုင္ငံတဝွမ္းမွာ ေနထိုင္ေနၾကတဲ့ တိုင္းရင္းသား ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမအားလုံးကို သက္ေရာက္မႈ ရွိပါတယ္။ ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္ ကိုယ့္ကို လာမထိေသးလို႔ ဘာမွလုပ္စရာမလိုလို႔ အသာေနရင္ေတာ့ အေသနာပါလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္တို႔ေတြဟာ ဒီမိုကေရဆိုတဲ့ေခတ္မွာေတာင္ လြတ္လပ္မႈအရသာကို အျပည့္အဝ မခံစားခဲ့ၾကရေသးပါဘူး။ အခုဆိုရင္ ပိုၿပီးေတာ့ ဆိုးရြားလာပါေသးတယ္။ တစ္အိမ္နဲ႔တစ္အိမ္ တစ္ရြာနဲ႔တစ္ရြာ တစ္ၿမိဳ႕နဲ႔တစ္ၿမိဳ႕ကို သြားဖို႔ကိုေတာင္ အခ်ိန္အကန႔္အသတ္နဲ႔ သြားလာေနၾကရပါတယ္။ အာဏာသိမ္းထားသူေတြဆီမွာ တရားမၽွတမႈကို သြားရွာလို႔ မရနိုင္ပါဘူး။ ျပည္သူရဲ့အာဏာဟာ ျပည္သူလက္ထဲကို ျပန္ေရာက္မွသာ စိတ္ေအးခ်မ္းသာစြာ ေနထိုင္နိုင္ၾကပါမယ္။

က်ေနာ္တို႔ဟာ တစ္ပါတီအာဏာရွင္ေခတ္မွာ ေမြးဖြားခဲ့ၾကတယ္။ နဝတ၊ နအဖ လက္ေအာက္မွာ သမိုင္းမွန္မဟုတ္တဲ့ သမိုင္းေတြသင္ၿပီး ႀကီးျပင္းခဲ့ၾကရတယ္။ အမွန္တရားေတြကို ဖုံးကြယ္ထားၿပီး လုပ္ႀကံဖန္တီးထားတဲ့ ေသြးထိုးစကားလုံးေတြနဲ႔ ဦးေႏွာက္ကို ေဆးေၾကာခံထားခဲ့ရတာပါ။ ဥပမာ - တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္လို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ တကယ့္ကို ဆိုးသြမ္းယုတ္မာတဲ့ သူပုန္ေတြအျဖစ္ပုံေဖာ္ၿပီး သူတို႔ကသာ တိုင္းျပည္ရဲ့ ရန္အသြယ္သြယ္ကို ကာကြယ္ေပးေနတဲ့ သူရဲေကာင္းအုပ္စုေတြလို႔ျမင္ေအာင္ ထင္ေယာင္ထင္မွား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကတယ္။

လက္ရွိအေနအထားမွာေတာ့ ျပည္မက ၿမိဳ႕ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အာဏာဖီဆန္ေရး လႈပ္ရွားမႈေတြကို ေတြ႕လာရပါတယ္။ တိုင္းရင္းသားေဒသအခ်ိဳ႕မွာလည္း ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ျဖစ္ေနတာေတြကိုလည္း ေတြ႕ေနရပါတယ္။ မပါဝင္လာနိုင္ေသးတဲ့သူေတြကိုလည္း အျပစ္မျမင္ေစခ်င္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းေတြအေနနဲ႔လည္း အခု ျဖစ္ေနတာေတြကို ခံစားနားလည္လို႔ ရပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဒီအေျခအေနမ်ိဳးေတြကို ကိုယ္တိုင္ ခံစားဖူးခဲ့ၾကလို႔ပါပဲ။

က်ေနာ္တို႔မွာ နာၾကည္းမႈေတြ၊ ခံျပင္းမႈေတြနဲ႔အတူ စိတ္ဒဏ္ရာေတြ၊ ခႏၶာကိုယ္က ဒဏ္ရာေတြဟာ အခုအခ်ိန္အထိ မေပ်ာက္ၾကေသးပါဘူး။ အမာရြတ္ေတြ က်န္ရွိေနၾကဆဲပါ။ ဒါေၾကာင့္ အမာရြတ္ေတြနဲ႔ လူသားေတြခ်င္းမို႔ တစ္အုပ္စုကို တစ္အုပ္စုက အျပစ္မျမင္ဘဲ စည္းလုံးျခင္းအင္အားနဲ႔ ေရွ႕ဆက္နိုင္မွသာ ေအာင္ျမင္မႈပန္းတိုင္ဆီကို အေရာက္ခ်ီလွမ္းနိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ရမၼာေက်ာ္ေစာ ေရးသားသည္

Author: Admin