DMG ၊ ဒီဇင္ဘာ ၃၁

(ေဆာင္းပါး)

ရခိုင့္အခ်ဳပ္အျခာအာဏာက်ဆုံးခဲ့တာဟာ ဒီေန႔မွာဆိုရင္ (၂၃၇)ႏွစ္ကို ေရာက္လာခဲ့ၿပီလည္းျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဖက္မွာလည္း ဒီဇင္ဘာ ၃၁ ရက္ေန႔ဟာ တကယ့္အခ်ဳပ္အျခာအာဏာက်ဆုံးတဲ့ေန႔လို႔ လက္မခံၾကသူေတြလည္း ရွိေနတာကို ေတြ႕ေနရပါတယ္။

သမိုင္းမွတ္တမ္းတခ်ိဳ႕အရေတာ့ ၁၇၈၅ ဇန္နဝါရီ ၁ ရက္ေန႔မွာ မဟာသမၼတရာဇာမင္းဟာ ေျမာက္ဦးထီးနန္းကို စြန႔္ခြာေရွာင္ခဲ့တယ္လို႔လည္း ဆိုပါတယ္။ ခရစ္သကၠရာဇ္ ၁၇၈၅ ဇန္နဝါရီလ(၉)ရက္ေန႔ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၁၄၆ ျပာသိုလကြယ္ေန႔မွာေတာ့ ယခုေျမပုံၿမိဳ႕နယ္ထဲက ကြၽန္းသာယာမွာ မဟာသမၼတရာဇာ ဖမ္းဆီးခံခဲ့ရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

က်ေနာ္လည္း သမိုင္းဆရာတစ္ေယာက္မဟုတ္ေတာ့ သမိုင္းနဲ႔ဆိုင္တဲ့ကိစၥေတြကို အျငင္းမပြားလိုပါဘူး။ ဒါေပမဲ့လည္း ဒီေနရာမွာ ေထာက္ျပေဝဖန္စရာေလးေတြရွိလာလို႔ ေထာက္ျပပါရေစ။

တိုင္းျပည္တစ္ျပည္မွာ တိုင္းျပည္ရဲ႕ဦးေသွ်ာင္ျဖစ္တဲ့ ရွင္ဘုရင္က ထီးနန္းကိုစြန္ခြါသြားခဲ့ၿပီဆိုရင္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာပိုင္စိုးမႈ ရွိပါဦးမလား။ ဘုရင္ကိုမဖမ္းမိသေ႐ႊ႕ အခ်ဳပ္အခ်ာအာဏာမက်ဆုံးေသးဘူးလို႔ လက္ခံလို႔ရႏိုင္ပါဦးမလား။

ဥပမာဆိုၾကပါေတာ့ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္မွာ က်ဴးဘားေတာ္လွန္ေရးသမား ဖီဒယ္ကက္စထ႐ို ဦးေဆာင္သည့္ ေတာ္လွန္ေရးတပ္ဖြဲ႕မ်ား ဝင္ေရာက္လာတဲ့အခါ သမၼတဘစ္တစၥတာဟာ ၿမိဳ႕ေတာ္ကိုစြန႔္ခြါၿပီး အေမရိကကို ထြက္ေျပးခဲ့ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ သူ႔ကိုမဖမ္းမိေသးသေ႐ႊ႕ ဘစ္တစၥတာအစိုးရမွာ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ ရွိေသးတယ္လို႔ ယူဆလို႔ရႏိုင္ပါမလား။

လက္ရွိ ပြင့္လင္းလာတဲ့ေခတ္မွာ က်င္းပေနၾကတဲ့အထိမ္းအမွတ္ပြဲအမ်ားစုဟာ ၂၀၀၀ ေက်ာ္ကာလမ်ားက ေက်ာင္းသားလူငယ္အုပ္စုေတြက စတင္ၿပီးလုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကတာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ စစ္ေတြ ဆန္ျပႆနာေန႔၊ ဆရာႀကီး ဦးဦးသာထြန္းေန႔၊ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမေန႔၊ ရခိုင့္အခ်ဳပ္အျခာအာဏာက်ဆုံးျခင္း ဝမ္းနည္းေအာက္ေမ့ဖြယ္ အထိမ္းအမွတ္ေန႔မ်ားဟာဆိုရင္ ေက်ာင္းလူငယ္ေတြက ဦးေဆာင္ေဖာ္ထုတ္ခဲ့တဲ့ ေန႔ရက္ေတြျဖစ္ပါတယ္။

ယင္းအခ်ိန္က စစ္ေထာက္လွမ္းေရး တန္ခိုးထြားခ်ိန္ျဖစ္တာေၾကာင့္ ျပည္တြင္းလႈပ္ရွားမႈေတြမွာ အလြန္ပဲ အႏၲရာယ္မ်ားလွပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ႐ုပ္ပုံပါတဲ့ တီရွပ္ကိုဝတ္ဆင္လို႔ ဖမ္းဆီးခံခဲ့ရတဲ့ လူငယ္ေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ ဆိုရင္လည္း အစိုးရအေဆာက္အဦေတြနဲ႔၊ လမ္းမေတြေပၚမွာ မႈတ္ေဆးေတြနဲ႔ စာေရးတာ၊ အမ်ားျပည္သူျမင္သာတဲ့ေနရာေတြမွာ စာေတြလိုက္ကပ္တာမ်ိဳးေတြကို သက္စြန႔္ဆံဖ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကရတာပါ။ ျပည္ပမွာရွိတဲ့ ေက်ာင္းသားအင္အားစုေတြကေတာ့ ဒီလိုအထိမ္းအမွတ္ေန႔မ်ိဳးေတြမွာ အခမ္းအနားေတြက်င္းပၿပီး သံဃာေတာ္ေတြကို ဆြမ္းကပ္တာမ်ိဳးကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကပါတယ္။

၂၀၁၀ ေနာက္ပိုင္း အနည္းငယ္ပြင့္လင္းလာတဲ့ေခတ္ေရာက္မွ ျပည္ထဲမွာ က်င္းပခြင့္ရလာခဲ့တာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ယင္းမတိုင္ခင္အထိက ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးတက္ႂကြလႈပ္ရွားသူတခ်ိဳ႕က ခိုးေၾကာင္ခိုးဝွက္ပုံစံမ်ိဳးနဲ႔ ျပည္တြင္းမွာ လႈပ္ရွားေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၾကတာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တခ်က္က ဒီဇင္ဘာ ၃၁ ေအာက္ေမ့ဖြယ္အခမ္းအနားကို က်င္းပရတာဟာ ရခိုင္လူငယ္ေတြအေနနဲ႔ ႏွစ္သစ္ကူးေန႔ရက္မွာ ေသာက္စားမူးယစ္ေပ်ာ္ပါးေနၾကတာထက္ ကိုယ့္ထီးနန္းက်ဆုံးတဲ့ေန႔တစ္ေန႔ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို သတိခ်ပ္ေစခ်င္တဲ့ရည္႐ြယ္ခ်က္ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။

လလည္းကြယ္ ျပည္လည္းဆုံးဆိုတဲ့ကိစၥကေတာ့ ၂၀၁၈ မတိုင္မီအထိ တိတ္ဆိတ္ေနခဲ့တာျဖစ္ၿပီး ရခိုင့္ႏိုင္ငံေရးသမားတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ေဒါက္တာေအးေမာင္ရဲ႕ ေျမာက္ဦးေဟာေျပာပြဲေၾကာင့္ လူသိရွင္ၾကား ျဖစ္လာခဲ့တာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေဟာေျပာမယ့္အစီအစဥ္လည္း အထမေျမာက္ခဲ့ဘဲ ေဒသခံလူငယ္ခုႏွစ္ဦးသာ အသက္စေတးခဲ့ရၿပီး ေနာက္ထပ္ရွစ္ဦးမွာလည္း ဒဏ္ရာေတြနဲ႔ ေထာင္ဒဏ္ခ်မွတ္ျခင္းကို ခံခဲ့ရပါတယ္။
ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး လက္ခံသူေတြရွိသလို လလည္းကြယ္ျပည္လည္းဆုံးကို လက္ခံလာသူေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။

သို႔ေသာ္ ျမန္မာျပကၡဒိန္ျဖစ္ျဖစ္ ရခိုင္ျပည္ကၡဒိန္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အားနည္းခ်က္ေတြရွိေနတာေၾကာင့္ ျပာသိုလကြယ္ေန႔တိုင္းသည္ မဟာသမၼတာရာဇာမင္း ဖမ္းဆီးခံခဲ့ရသည့္ ဇန္နဝါရီ ၉ ရက္နဲ႔ တထပ္တည္း မက်ႏိုင္ပါဘူး။

ဆိုေတာ့ ၁၇၈၅ ဇန္နဝါရီ ၁ ရက္မွာ ထီးနန္းစြန႔္ခြါခဲ့တာသာအမွန္ဆိုရင္ ဇန္နဝါရီ ၁ ရက္ေန႔ကို ေျပာင္းလဲသတ္မွတ္ၾကမွာလား။ လလည္းကြယ္ ျပည္လည္းဆုံးကို လက္ခံထားသူေတြကေတာ့ ကြၽန္ျဖစ္ခံရတာ ေနာက္က်ခ်င္ပုံေတာ့ရပါတယ္။ အနည္းဆုံးေတာ့ ကြၽန္ျဖစ္တာကို ၁ ႏွစ္ေလာက္ ေနာက္ဆုတ္ထားခ်င္ၾကတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

သို႔ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံေရး၊ ေတာ္လွန္ေရးအသိုက္အဝန္းကေတာ့ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ ရက္ေန႔ကိုသာ ရခိုင့္အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ က်ဆုံးတဲ့ေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္ျပဳလုပ္ေနၾကတာကို ေတြ႕ေနရပါတယ္။ တျခားစာေပယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာအဖြဲ႕ေတြနဲ႔ လူပုဂၢိဳလ္တခ်ိဳ႕ကေတာ့ လလည္းကြယ္ ျပည္လည္းဆုံးဆိုတဲ့ ျပာသိုလကြယ္ေန႔ကိုသာ ရခိုင့္အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ က်ဆုံးတဲ့ေန႔အျဖစ္ လက္ခံယုံၾကည္ေနၾကဆဲျဖစ္ပါတယ္။

တခ်ိဳ႕ကရွိပါေသးရဲ႕ က်ဆုံးတာမဟုတ္ဘူး က်ရံႈးတာသာျဖစ္တယ္ဆိုၿပီး ေျပာဆိုၾကတာေတြရွိပါေသးတယ္။ အမွန္တကယ္က က်ေနာ္တို႔ေတြက်ဆုံးသြားတာျဖစ္ပါတယ္။ ဘာသာေဗဒဆရာေတြဆိုရင္ ပိုၿပီးသိၾကပါလိမ့္မယ္။ စစ္ပြဲမွာရႈံးသြားတဲ့အတြက္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာဟာ က်ဆုံးသြားရျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီမွာလည္း ရခိုင့္ဘုရင့္ႏိုင္ငံေတာ္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာက်ဆုံး/ရံႈးေန႔လို႔ သုံးတဲ့သူေတြရွိသလို ရခိုင့္အခ်ဳပ္အျခာအာဏာက်ဆုံးေန႔လို႔ သုံးႏႈန္းၾကတာလည္းရွိပါတယ္။ ရခိုင့္ေတာ္လွန္ေရး အသိုက္အဝန္းမွာေတာ့ ရခိုင့္အခ်ဳပ္အျခာအာဏာက်ဆုံးေန႔လို႔ သုံးတာကိုသာေတြ႕ရပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ အဲဒီစကားလုံးကို သုံးရလဲဆိုတဲ့ရည္႐ြယ္ခ်က္လည္း ရွိၿပီးသားျဖစ္ပါတယ္။

အခ်ဳပ္အျခာအာဏာသည္ ျပည္သူဆီက ဆင္းသက္သည္ဆိုတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသိပၸံစကားလုံးနဲ႔အညီ ရခိုင္ေတြရဲ႕က်ဆုံးသြားတဲ့ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာကို ျပန္ရလိုခ်င္တဲ့အတြက္ သုံးႏႈန္းၾကတာလည္းျဖစ္ပါတယ္။

တိုင္းျပည္တစ္ခုရဲ႕ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာပိုင္စိုးမႈဆိုတာ ျပည္သူလူထုက ေ႐ြးေကာက္တင္ေျမႇာက္ထားတဲ့ အစိုးရတစ္ရပ္အေနနဲ႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕နယ္နိမိတ္အားလုံးကို အျပည့္အဝကာကြယ္ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္စြမ္း ရွိတာကို ဆိုလိုျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။

အျပည့္အဝမကာကြယ္ေပးႏိုင္႐ုံမက ထီးနန္းကိုပါစြန္ခြာသြားခဲ့တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာင္ အခ်ဳပ္အျခာအာဏာ မက်ဆုံးေသးဘူးဆိုတာကို ဘယ္လိုမ်ား လက္ခံယုံၾကည္ၾကမွာလဲ။

ရခိုင့္အခ်ဳပ္အျခာအာဏာက်ဆုံးျခင္း ဝမ္းနည္းဖြယ္အထိမ္းအမွတ္ကို ျပဳလုပ္ရတဲ့ အဓိကရည္႐ြယ္ခ်က္က ဘာလဲ။ က်ဆုံးသြားတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ႏွေျမာတသတဲ့အေနနဲ႔ လုပ္တာသာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္ေန႔ဘယ္ရက္သာအမွန္လို႔ အျငင္းပြားေနၾကမဲ့အစား လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၃၇ ႏွစ္က တိုင္းျပည္အတြက္ အသက္ေပးကာကြယ္ေပးခဲ့သူမ်ားကိုရည္စူးၿပီး အလႉအတန္းေတြကိုသာ တတ္ႏိုင္သေလာက္ လုပ္ေပးၾကတာကသာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

ဆိုေတာ့ ၁၇၈၄ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ မွာပဲက်က်၊ ၁၇၈၅ ဇန္နဝါရီ ၉ ရက္မွာပဲက်က် ရခိုင္တို႔ရဲအခ်ဳပ္အျခာအာဏာ က်ဆုံးသြားတာဟာ ဒီေန႔ဆိုရင္ ၂၃၇ ႏွစ္ ရွိသြားၿပီလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ သမားေတြနဲ႔ လလည္းကြယ္ျပည္လည္းဆုံး သမားေတြအေနနဲ႔လည္း အျငင္းပြားမေနၾကဘဲ အမ်ားျပည္သူလက္ခံထားတဲ့ ေန႔ရက္ကိုသာ လက္ခံယုံၾကည္ေပးၾကဖို႔ကိုလည္း တိုက္တြန္းလိုပါတယ္။

ရမၼာေက်ာ္ေစာ ေရးသားသည္။

Author: Admin