ဇြန္၊ ဇူလိုင္လ မိုးေရစက္မ်ားသည္ ငယ္ဘဝႏွင့္ လြန္ေလၿပီးသည့္ အတိတ္အခ်ိန္မ်ားကို ပိုသတိရေစသည္။ အထူး သျဖင့္ ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်းကေလးဘဝက အခုလိုအခ်ိန္မ်ိဳး မိုးသည္းသည့္ ေန႔လည္ခင္းမ်ားမွာ ‌အျပင္လည္း မထြက္ျဖစ္ေတာ့ဘဲ ေစာင္ေလးၿခဳံေကြးကာ စာအုပ္ဖတ္ခဲ့ရသည္မ်ားကို ပိုတမ္းတမိသည္။

မိုးကေကာင္းေကာင္း ခ်မ္းစိမ့္စိမ့္ႏွင့္ တစ္ခ်ိန္က စာဖတ္ခ်ိန္ေလးမ်ားသည္ ဘဝ၏ မေမ့ႏိုင္ဆုံးေသာ အခိုက္အတန႔္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ယင္းကဲ့သို႔ ဝသန္ေလခ်ိန္မွန္ကူးခ်ိန္တြင္ ဆရာေဆြမင္း(ဓႏုျဖဴ)ရဲ႕ ၿမိဳင္ရာဇာတြတ္ပီ ႐ုပ္ျပစာအုပ္ေလးတစ္အုပ္ကို အိပ္ရာထဲေမွာက္လဲယင္း ဖတ္ခဲ့ရသည္က ဘာနဲ႔မွလဲလို႔မရ။ တစ္ခါတစ္ရံ ရွားေလ့ဟုမ္း စုံေထာက္ဝတၳဳမ်ားကို အေျခခံထားသည့္ ဆရာႀကီးေ႐ႊဥေဒါင္း၏ စုံေထာက္ေမာင္စံရွား ဘာသာျပန္ဝထၱဳမ်ား ဖတ္ခြင့္ႀကဳံခဲ့ပါက ညေန ထမင္းစားခ်ိန္ ဘယ္လိုေရာက္သြားသလဲ မသိလိုက္သလိုမ်ိဳး ႀကဳံခဲ့ဖူးၾကပါလိမ့္မည္။

မွတ္မွတ္ရရ ဘဝမွာ စာအုပ္စာေပမ်ားႏွင့္ စတင္ထိေတြ႕ခဲ့သည္က တတိယတန္းေက်ာင္းသားဘဝကပင္ ျဖစ္သည္။ ဦးေလးတစ္ေယာက္က အဂၤလိပ္စာေလ့လာသည့္အေနျဖင့္ ေ႐ႊေသြး႐ုပ္ျပစာေစာင္ကို မွာယူလို႔ ထင္သည္။ ထိုစဥ္က ေ႐ႊေသြးစာေစာင္႐ုပ္ျပ ကာတြန္းစာတန္းမ်ားတြင္ အဂၤလိပ္လို ဘာသာျပန္ထားသည္။ မိမိအဖို႔က်ေတာ့ သာမန္ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ေလးေတြရဲ႕ ဇာတ္လမ္းေတြကို ဖတ္ၾကည့္ယင္း စာဖတ္ခ်င္စိတ္ ပိုမိုရလာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။  ေက်ာင္းပိတ္ရက္ စေနေန႔တိုင္း ေ႐ႊေသြးဂ်ာနယ္လာပို႔တဲ့ ဦးေလးႀကီး စာေစာင္လာပို႔ ခ်ိန္ကို ေမွ်ာ္လင့္ေနခဲ့တာက အေမာေမာ၊၊

ထိုအခ်ိန္က အပတ္စဥ္ထုတ္ ေ႐ႊေသြးစာေစာင္မ်ားတြင္ မိမိအႏွစ္သက္ဆုံးဇာတ္ေကာင္မ်ားမွာ ဘိုဘို၊ ဘယ္ေက်ာ္၊ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္တို႔ျဖစ္သည္။ ကာတြန္းဆရာ မင္းေဇာ္၏ ဘိုဘိုဇာတ္ေကာင္မွာ တလႊဲေတြေလွ်ာက္လုပ္ယင္း အိမ္မွာအျပစ္ေပးခံရသည့္ ဇာတ္လမ္းေနာက္ခံမ်ားကို သေဘာက်မိသည္။ ဘိုဘိုလိုပဲ ဘယ္ေက်ာ္တို႔ စိန္ေမ်ာက္ေမ်ာက္တို႔၊ ျပာဂေလာင္ျပာလေခ်ာင္ ဇာတ္ေကာင္နာမေတြဟာ မူလတန္းကေလးဘဝက အားက်ရဆုံး ေကာင္ေလးေတြ ျဖစ္ေနသည္။

ေ႐ႊေသြးစာေစာင္၏ ေနာက္ဆုံးပိတ္စာမ်က္ႏွာ၏ စာမ်က္ႏွာတစ္ဝက္ခန႔္ပါ ဟာသဇာတ္လမ္းတိုအပိတ္ကို ပိုမိုသေဘာက်မိသည္။ တိုတိုတုတ္တုတ္ႏွင့္ ထိမိလြယ္ေသာ စာေလးမ်ားသည္ ဘဝအေမာျပယ္ေစခဲ့သည္။ ေက်ာင္းအတူတက္သည့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ဆိုရင္ စာဖတ္ဝါသနာပါသလို ကာတြန္းဇာတ္ေကာင္ေတြကိုလည္း ပုံတူပန္းခ်ီဆြဲတတ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ပိုမိုခင္မင္ၾကသည္။ က်ဴရွင္ တက္ၾကေတာ့ ဆရာမက သူတို႔မိသားစုေမာင္ႏွမေတြ ဖတ္ၾကသည့္ ေတဇ႐ုပ္စုံ၊ မိုးေသာက္ပန္းႏွင့္ အျခားေသာ ကေလးဖတ္စာအုပ္ေလးမ်ား ေပးဖတ္ေတာ့ စာဖတ္တာကို ပိုမိုခုံမင္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

အြန္လိုင္းဂိမ္း တီဗီဂိမ္းမရွိခဲ့သည့္ ထိုအခ်ိန္မ်ား တစ္ခါတစ္ေလျပန္ေရာက္ခ်င္ေသးသည္။ ယခုအခ်ိန္မ်ား ဂိမ္းစြဲ ကေလးမ်ားအတြက္ စာဖတ္ဖို႔အခ်ိန္ႏွင့္ အေျခအေနမ်ားကို အုပ္ထိန္းသူမ်ား ဖန္တီးေပးသင့္သည္ဟု ယူဆသည္။ ကိုယ္ကသာ ငယ္ငယ္ဘဝက ေစာင္ၿခဳံေကြးစာဖတ္ခဲ့ရသည့္ အေၾကာင္းကို ေျပာေနရသည္။ အိမ္ကတူေလး ေတြက အဲယားကြန္းအခန္းထဲမွာ ေစာင္ၿခဳံေကြးကာ နားက်ပ္ပိတ္နားေထာင္ၿပီး ကြန္ပ်ဴတာဂိမ္းကစားေနရသည့္ ျမင္ကြင္းေလးျမင္ရေတာ့ တစ္ခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ့လို အသက္႐ြယ္ေရာက္လာေတာ့ အခုလိုမ်ိဳးျမင္ကြင္းအေၾကာင္း အက္ဆက္ေတြ ေရးေနမလား ဒါမွမဟုတ္ ဂိမ္းေတြအေၾကာင္းခ်ည္း ေျပာေနၾကမလားေတြးျဖစ္မိ၏။

အလယ္တန္းေက်ာင္းသား ဘဝေရာက္ေတာ့ စာအုပ္ဆိုင္က စာအုပ္ေလးေတြ ငွါးဖတ္တတ္လာသည္။ ထိုစဥ္က ရပ္ကြက္ထဲက စာအုပ္ဆိုင္ေလးမွာ မွတ္မွတ္ရရ တစ္ခုတည္းရွိသည့္ စာအုပ္အငွါးဆိုင္တစ္ဆိုင္သာရွိသည္။ လစဥ္ထုတ္မဂၢဇင္းမ်ား၊ ႐ုပ္ျပမ်ားႏွင့္ ဝတၳဳစာအုပ္မ်ားကို တင္ေလ့ရွိသည္။ စာအုပ္ဆိုင္သြားငွါးရေသာ္လည္း အိမ္က႐ုပ္ျပသာဖတ္ခြင့္ရၿပီး ဝတၳဳစာအုပ္ဖတ္ခြင့္မရွိေခ်။ အခ်စ္ဝတၳဳမ်ားဖတ္မိၿပီး စိတ္ကူးယာဥ္ကာ ရည္းစားထားမွာကို ေၾကာက္လို႔ထင္သည္။

တကယ္ေတာ့ စာအုပ္ေတြဖတ္လို႔ထက္ ကိုယ္တိုင္ဇရွိေနသည္ကို အိမ္ကလူေတြမသိၾက။ မိမိအဖို႔လည္း စာအုပ္ ထူလြန္း၊ ရွည္လြန္းၿပီး ဖတ္ခ်ိန္ၾကာလြန္းသည့္ ဝတၳဳစာအုပ္မ်ားကို စိတ္ဝင္စားေလ့မရွိ။ လစဥ္ထုတ္သည့္ ၿမိဳင္ရာဇာတြတ္ပီ၊ ဘိုဘိုႏွင့္ အျခားစြန႔္စားခန႔္မ်ားပါဝင္သည့္ ကာတြန္း စာအုပ္ေတြကိုသာ ခုံမင္ေလ့ရွိသည္။ ကာတြန္း႐ုပ္ျပေတြဖတ္ေနယင္း ဦးေလးက မဂၤလာေမာင္မယ္တို႔ ျမတ္မဂၤလာတို႔လို ဓမၼပဒေဖာ္ၫႊန္းသည့္ စာအုပ္ေလးမ်ားကို ဖတ္ျဖစ္သည္။ ႐ုပ္ျပမွ စတင္ခြဲထြက္ဖတ္ျဖစ္သည့္ အေနအထားပင္ျဖစ္သည္။ ထိုစာအုပ္မ်ား ထဲက ကံ ကံ၏အက်ိဳးမ်ားအေၾကာင္းကို ဥပမာေပးေရးသားထားသည့္ ဗုဒၶဝင္စာစုေလးမ်ားသည္ ဆင္ျခင္ဖို႔၊ ေဝဖန္သုံးသပ္ဖို႔ႏွင့္ အမ်ားအက်ိဳးပ်က္မွာကို မလုပ္ဖို႔ လမ္းခင္းထားသည့္ စာမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ တစ္ပါးသူကို ကူညီ႐ိုင္းပင္းအနစ္နာခံယင္း ဘဝကံေကာင္းခဲ့သလို မျပဳလုပ္ထိုက္သည္ ေတြကို ခ်ိဳးေဖာက္လုပ္ယင္း ဒုကၡေရာက္သြားတာေတြကို စတင္သတိျပဳမိသည့္ စာေစာင္မ်ားျဖစ္သည္။

ငါးတန္းေက်ာင္းသားဘဝမွာ မွတ္မွတ္ရရ အေဖစာအုပ္ေလးတစ္အုပ္ လက္ေဆာင္ေပးရင္း ဖတ္ခိုင္းသည္။ ထိုစာအုပ္ေလးက ဆရာေဖျမင့္ေရးသားသည့္ ႏွလုံးသားအဟာရ ရသာစာမ်ားစာအုပ္ျဖစ္သည္။ အဲသည္ စာအုပ္ထဲက ရသဆန္ဆန္ ရင္ထဲကိုတကယ္ထိမိေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို အခုခ်ိန္ထိ ပင္ဖတ္ျဖစ္ေနဆဲပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္မွစတင္ကာ ရသစာေပစာအုပ္မ်ားကို စတင္ဖတ္တတ္လာခဲ့သည္။ အိမ္မွာေတာ့ အေဖ ျဖစ္သူေရာ၊ အေမျဖစ္သူပါ စာဖတ္ၾကသလို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေမာင္ႏွမငါးေယာက္စလုံး စာဖတ္ဝါသနာပါၾကသည္။ အေမကေတာ့ ဆရာနႏၵာသိန္းဇံ၏ ခေရာင္းလမ္းကို ျဖတ္ေက်ာ္ျခင္း၊ အသြင္သတန္တို႔၏ ေနာက္ကြယ္၊ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းမ်ားႏွင့္ ခရီးသြားရျခင္း စာအုပ္ေတြကို ေတာ္ေတာ္ႀကိဳက္သည္။

အိမ္ကအစ္ကိုေလးက စာအုပ္ေတြ ဆိုင္ကငွါးယူလာတိုင္း အားလုံးဝိုင္းဖတ္ျဖစ္ၾကသည္။ စာအုပ္ေတြ ငွါးဖတ္ ေတာ့လည္း ၿမိဳ႕ထဲကထိုစဥ္က စာအုပ္အငွါးဆိုင္ႀကီးေတြကို သေဘာက်မိသည္။

မိမိဖတ္ခ်င္သည့္ စာအုပ္မ်ားစြာကို ဖတ္ရႈခြင့္ရလို႔ပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အိမ္ကလူေတြကမူ စာအုပ္ဆိုင္က စာအုပ္ငွါးဖတ္တာကို ေႏြရာသီေက်ာင္းအားလပ္ရက္မ်ားတြင္ ဖတ္ေစသည္။ ေက်ာင္းစာကို ထိခိုက္မွာစိုးလို႔ထင္သည္။ ေက်ာင္းတက္ေတာ့ အိမ္ကမသိေအာင္ သူငယ္ခ်င္းေတြႏွင့္ ခိုးဖတ္ၾကေသးတာကိုလည္း သတိရေသးသည္။ စစ္ေတြၿမိဳ႕ အ.ထ.က(၂) ေက်ာင္းေတာ္ႀကီး၏ အရိပ္ရကုကၠိဳလ္ပင္ေအာက္တြင္ မုန႔္ဆင္းစားခ်ိန္ဆို ထိုင္ဖတ္ၾကေသးသည္။ ေျခာက္တန္းေက်ာင္းသားဘဝမွာေတာ့ သုတ၊ ရသစာေပမ်ားႂကြယ္ဝသည့္ စာအုပ္မ်ား၊ စာေစာင္မ်ား ဖတ္ယင္း စာေရးဆရာမင္းလူ၏ ဝတၳဳမ်ားဖတ္တတ္ခုံမင္လာသည္။ ဆရာမင္း လူဝထၱဳေတြထဲက တကၠသိုလ္ကို ေနာက္ခံထားသည့္ ေရတမာစာအုပ္ကေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ လက္ခပ္မက်။ လူငယ္အႀကိဳက္ အေတြး အေခၚေတြ၊ ဗဟုသုတေတြႏွင့္ ဟာသသေရာ္စာေတြ ေရးသားတတ္သည့္ ဆရာမင္းလူစာအုပ္ေတြကို အခုထိ ဝယ္ယူသိမ္းဆည္းထားတုန္းပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ဆရာႀကီးေ႐ႊဥေဒါင္း၏ စုံေထာက္စာအုပ္မ်ားကို ဖတ္ၾကသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔သားဖ ညီအစ္ကိုေတြ အႀကိဳက္ဆုံးစာအုပ္က ဆရာႀကီး‌ေ႐ႊဥေဒါင္း၏ ရတနာသိုက္ စာအုပ္ျဖစ္သည္။

နာမည္ေက်ာ္ျပင္သစ္ဆရာႀကီး အလက္စႏၵား ဒူးမားေရးသားသည့္ The Count of Monte Christo ကို ဘာသာျပန္ထားသည့္ စာအုပ္ပင္ျဖစ္သည္။ စာအုပ္ထဲမွာေတာ့ ခ်စ္ရသူႏွင့္ လက္ထပ္ခါနီး မတရားဖမ္းဆီးခံထား ရသူ ဒန္တီဆိုသည့္လူတစ္ေယာက္ တစ္သက္တစ္ကြၽန္းေထာင္က်ေနစဥ္ ဖခင္ျဖစ္သူကိုဆုံးရႈံးလိုက္ရၿပီး ေထာင္ထဲတြင္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ထြက္ေျပးဖို႔ႀကိဳးစားေနသည့္ ခရစ္ယာန္ဘုန္းေတာ္ႀကီးတစ္ပါးႏွင့္ မထင္မွတ္ဘဲ ဆုံယင္းမွ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ႀကိဳးစားခဲ့သည္ ေထာင္တြင္းအေတြ႕အႀကဳံမ်ားကိုပါဖတ္ရသည္။ ထို႔အတူ အက်ဥ္းေထာင္က လြတ္ေျမာက္ေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး မိမိကိုဒုကၡေပးခဲ့သူမ်ားကို လက္စားေခ်ယင္း  မြန္တီခရစ္စတို နယ္စားသူေဌးႀကီးတစ္ေယာက္ျဖစ္လာသည့္ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံေနာက္ခံႏွင့္ လူတစ္ေယာက္၏ဘဝ အနိမ့္အျမင့္ ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည့္အေၾကာင္းကို အ႐ူးအမူးဖတ္ခဲ့ရသည့္ စာအုပ္တစ္အုပ္ပင္ျဖစ္သည္။

ေနာက္ေတာ့ ဆက္တိုက္ဆိုသလိုပင္ ဆရာႀကီးေ႐ႊဥေဒါင္း၏ ႐ူပနဒီ ႐ူပကလ်ာဏီ၊ သူေတာ္စိန္၊ လမ္းႏွစ္သြယ္၊ ဆင္စြယ္ဂမုန္း၊ ေမ်ာ္တလင့္လင့္၊ လူသန္ႀကီး၊ ေဇာ္ဟိတ္ႏွင့္ စုံေထာက္ေမာင္စံရွား စသျဖင့္စာအုပ္ေတြကိုလည္း ဖတ္ျဖစ္ၾကသည္။ ဆရာႀကီးေ႐ႊဉီးေဒါင္းစာအုပ္ေတြဖတ္ယင္း ကတုံးေပၚထိပ္ကြက္တင္သူေတြကို အားက် လာသည္။ အခ်ိန္တိုအတြင္း ဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားခ်ရသည့္ အခိုက္အတန႔္ေလးမ်ား သေဘာကို ပိုမိုနားလည္ လာသည္။ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္မ်ားေနာက္ကြယ္က ေဖာ္ထုတ္ရခက္ခဲ့လြန္းသည့္ ျပႆနာမ်ားအေၾကာင္းကို ပိုမို သေဘာေတြ႕လာသည္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ဆရာႀကီး၏ ဘာသာျပန္အတတ္ပညာပင္ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံတကာ စာေပမ်ားကို မွီျငမ္းယင္း ျမန္မာမႈျပဳထားကာစာဖတ္သူမ်ားအတြက္ ပိုမိုရင္းႏွီး‌ေအာင္ဆီေလွ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္ ထားမႈမ်ားကို မေလးစားဘဲမေနႏိုင္ေပ။

သူ႔စာဖတ္ယင္း ျမန္မာစာေရးခ်င္လာေအာင္ ေရးတတ္လာေအာင္ထိျဖစ္ခဲ့ရသည့္ စာေရးဆရာႀကီးတစ္ဦးလည္း ရွိေသးသည္။ ဆရာႀကီး တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ပင္ျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီး တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္၏ စာအုပ္ေတြဖတ္ယင္း ကဗ်ာသီကုံးခ်င္စိတ္ေတြႏွင့္ ျမန္မာစာ စကားေျပမ်ားကို ပိုမိုစိတ္ဝင္စားလာသည္။ စာအုပ္ထဲက ဇာတ္ေကာင္ ေတြလည္း အျပင္မွာတကယ္ရွိေနသလိုခံစားလာရသည္။ သူငယ္ခ်င္းလိုပဲဆက္၍ေခၚမည္ခိုင္ စာအုပ္ကို စဖတ္ေတာ့ စာအုပ္ထဲက ေမာင္ႏွင့္ခိုင္အေၾကာင္းကို အိမ္မွာ ေမာင္ႏွမေတြအၾကား စကားစစ္ထိုးၾကသည္။

အထူးသျဖင့္ ဇာတ္လမ္း၏အဆုံးမွာ ေမာင္၏ ဆုံးျဖတ္ခ်က္က မွားသည္ မွန္သည္ စသျဖင့္ ေဆြးေႏြးၾကသလို တစ္ခါမွ သတိမထားမိသည့္ ႏွစ္လႊာေပါင္းမွ တစ္႐ြက္သာျဖစ္သည့္ စြယ္ေတာ္႐ြက္ေတြကို ပိုမိုခုံမင္လာသည္။ စိန္ပန္းေတြ၊ ကံ့ေကာ္ေတြ၊ ႐ြက္ဝါေတြႏွင့္ သဘာဝတရားကို ပိုခ်စ္ျမတ္ႏိုးလာတတ္သည္။ အဲသည္လိုပဲ မိုးညအိမ္မက္ျမဴထဲက ေမာင္ညိဳမိုင္းကို စိတ္ဝင္စားမိသလို အျပင္မွာ တစ္ခါမွမ ျမင္ဖူးသည့္ တေယာ တူရိယာကိုပင္ တီးတတ္ခ်င္လာေလသည္။ ထို႔အတူ ေႏြကႏၲာဦးစာအုပ္ထဲက အိမ္ႀကီးကအျပင္မွာ တကယ္မ်ား ရွိေနမလား ေတြးျဖစ္မိေသးသလို တစ္ျပည္သူမေ႐ႊထား႐ုပ္ရွင္ကားကို ၾကည့္ရေတာ့လည္း အ႐ူးအမူးပင္ျဖစ္သည္။  အႏုစိတ္သ႑န္ႏွင့္ ဂႏၴဝင္ဆန္သည့္ စကားေျပမ်ား၊ သီခ်င္းမ်ား၊ ကဗ်ာမ်ားကို စာဖတ္သူမ်ားကို ရင္ထဲထိေအာင္ သီကုံးခံစားတင္ျပသည့္ ဆရာတကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ စာအုပ္မ်ားထဲက ဘဝႏွင့္ခံစားခ်က္၊ ဘဝႏွင့္ ပညာေရး၊ ႏွလုံးသားေရးရာမ်ားအၾကား ဗ်ာမ်ားေလတိုင္း လက္ေတြ႕ဘဝကို ဦးစားေပးတတ္သည့္ ဇာတ္ေကာင္ေတြကို သေဘာက်မိသည္။

ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီး တကၠသိုလ္ေရာက္သည့္တိုင္ မိုး႐ြာခ်ိန္ေလးမ်ားတြင္ စာဖတ္ရသည့္အေလ့အက်င့္သည္ ေပ်က္မသြားဘဲျဖစ္ေနသည္။ တကၠသိုလ္စာၾကည့္တိုက္ထဲက ေနရာတစ္ခုမွာထိုင္ယင္း စာဖတ္ခဲ့ရတာကို သတိရ ေစသည္။ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘဝမွာေတာ့ ဘာသာျပန္စာအုပ္မ်ား၊ အဂၤလိပ္လိုေရးသည့္ မဂၢဇင္းမ်ား၊ ပုံျပင္ ဝတၳဳမ်ားကိုဖတ္တတ္လာသည္။ သို႔ရာတြင္ ျမန္မာလိုေရးသားထားသည့္ စာအုပ္မ်ားဖတ္ရႈမႈက ေလ်ာ့က် မသြားသည့္အျပင္ ပိုမိုတိုးဖတ္လာသည္။ ဆရာျမသန္းတင့္၊ ဆရာေအာင္သင္း၊ ဆရာမဂ်ဴး၊ ဆရာေမာင္ေပၚထြန္း၊ ဆရာလယ္တြင္းသားေစာခ်စ္၊ တာရာမင္းေဝႏွင့္ အျခားသုတရသေရးသားသည့္ စာအုပ္မ်ားကို ပိုမိုဖတ္ရႈ လာသည္။ ထိုအထဲက ဘႀကီးမိုး ဆရာေမာင္မိုးသူဆိုလွ်င္ ေမာ္ဒန္သတင္းဂ်ာနယ္မွာ စာေရးယင္းေတြ႕ဆုံၾကၿပီး ဆရာခင္ေမာင္ဝင္း(စစ္ေတြ)ႏွင့္အတူ ဘႀကီးမိုးေနအိမ္ထိ သြား‌ေရာက္ေတြ႕ဆုံၾကသည္ကလည္း အမွတ္တရ ေလးေတြေပါ့။ ဆရာကြၽန္းသားငမန္းႏွင့္အတူ ရန္ကုန္ကသတင္းမီဒီယာညီလာခံပြဲေတြ တက္ခဲ့တုန္းကဆိုရင္ နာမည္ႀကီးသတင္းစာဆရာမ်ား၊ စာေရးဆရာမ်ားႏွင့္လည္း ႀကဳံေတြ႕ခဲ့ရသည္။ စိတ္မေကာင္းစရာက ကြၽန္ေတာ္ အႀကိဳက္ဆုံးစာေရးဆရာေတြျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ဆရာေ႐ႊဦးေဒါင္း၊ တကၠသိုလ္ဘုန္းႏိုင္ႏွင့္ ဆရာမင္းလူတို႔ကို အျပင္မွာ တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

ကိုယ္တိုင္စာေပနယ္ထဲကို စတင္ဝင္ေရာက္လာတာက တကၠသိုလ္ေက်ာင္းၿပီးစ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ဝန္းက်င္ကာလက နယ္သတင္းေထာက္ အလြတ္တမ္းဂ်ာနယ္လစ္တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္ အပတ္စဥ္ထုတ္ဂ်ာနယ္ တစ္ေခတ္ျဖစ္ၿပီး 7 Day News Journal, ေမာ္ဒန္၊ ကုမုျဒာ၊ ေစ်းကြက္၊ ဖလားဝါးနယူစ္း၊ ရန္ကုန္တိုမ္း၊ ယုံၾကည္မႈ ဂ်ာနယ္၊ The Action Times ဂ်ာနယ္ေတြမွာ အပတ္စဥ္သတင္းေတြလိုက္ရင္း ေရးပို႔ခဲ့သည္။ သတင္းေရးဖန္ မ်ားလာေတာ့ ေဆာင္းပါးအဆင့္၊ အက္ေဆးရသစာတမ္းအဆင့္ေတြထိတက္ရင္း စာေရးသားတတ္လာခဲ့ေလၿပီ။ သို႔ရာတြင္ ထိုစဥ္က မည္သည့္သင္တန္းမွမွ်မရွိခဲ့ဘဲ ကိုယ့္ေဘးနားက ဆရာတခ်ိဳ႕၏ ဖန္တီးခ်က္မ်ား ၾကည့္ဖတ္ကာ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားအတိုင္း ေရးသားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

တကယ္ေတာ့ လြန္ေလၿပီးသည့္ အတိတ္ခ်ိန္ေလးမ်ားတြင္ စာဖတ္ခဲ့ရသည့္ အေလ့က်င့္ေကာင္းမ်ားသည္ ဘဝ၏ အေကာင္းဆုံးလက္ေဆာင္မ်ားကို ယူလာျခင္းပင္ဟုထင္သည္။

မိုးစက္ေတြက်ေလတိုင္း အျပင္သိပ္မထြက္ျဖစ္ဘဲ စာအုပ္ကိုင္ယင္း ျပတြင္းေပါက္နားျဖစ္ျဖစ္၊ အိပ္ရာထဲမွာပင္ျဖစ္ျဖစ္ စာဖတ္တတ္သည့္ အေလ့အက်င့္ကေတာ့ အခုခ်ိန္ထိေပ်ာက္မသြားတာက ထူးျခားေနသည္။ စာအုပ္ေတြဖတ္ရင္း စာေရးခ်င္လာသည့္ ဆႏၵေလးေတြပင္ အေကာင္းဆုံးအရာမ်ားပင္ျဖစ္ေလမလား။ ကြၽန္ေတာ့အဖို႔ေတာ့ လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္စုႏွစ္ေက်ာ္ကာလမ်ားကလို မိုး႐ြာတဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ စာဖတ္ရတဲ့ခံစားခ်က္ေလးကိုေတာ့ အခုလို မိုးစက္ေတြက်တိုင္း တမ္းတေအာက္ေမ့ ေနဆဲပင္ျဖစ္သည္။

ေအာင္လင္းဟိန္း(SKY) ေရးသည္။

Author: Admin