DMG ၊ ေအာက္တိုဘာ ၁၁

(ေဆာင္းပါး)

ေရညႇိေတြတက္ေနတဲ့ အုတ္နံရံဟာ ရင့္ေရာ္မႈရဲ႕သ႑ာန္ကို ျပသလို႔ေနပါတယ္။ ေရညႇိေတြေၾကာင့္ ၿခံစည္း႐ိုး အုတ္နံရံရဲ႕ေဆးေရာင္ေတြ မွိန္လုလုျဖစ္ေနၿပီး အုတ္နံရံမွာထြင္းထားတဲ့ စာေတြကလည္း ေပ်ာက္ကြယ္လုလု ျဖစ္ေနပါၿပီ။

လူႏွစ္ကိုယ္စာသာရွိတဲ့ ဝင္ေပါက္အေပၚမွာ “က်ား႐ုပ္သာသနႏြယ္ဝင္သီလရွင္ေက်ာင္းတိုက္” မဥတၱရသိဂႌ လႉဒါန္းပါသည္၊ ၂၀၀၅ လို႔ သံကိုအသုံးျပဳၿပီးထြင္းထားတဲ့ စာေတြဟာလည္း သံေခ်းေရာင္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ ပါၿပီ။ ေက်ာင္းတိုက္လို႔ဆိုေပမယ့္ ႀကီးႀကီးမားမားေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေပ ၂၀ သာသာဘဲရွိတဲ့ ႏွစ္ထပ္အုတ္တိုက္ ငယ္ေလးပါ။
စစ္ေတြၿမိဳ႕၊ ေက်ာင္းတက္လမ္းရပ္ကြက္က လူသိမ်ားတဲ့ ဘုရားႀကီးကြင္း(ဝကၤဘာကြင္း)အနီးက ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းေတြ၊ လူေနတိုက္အိမ္ေတြရဲ႕ၾကားမွာ

“က်ား႐ုပ္သာသနႏြယ္ဝင္သီလရွင္ေက်ာင္းတိုက္”ဟာ မွိန္မွိန္ကုတ္ကုတ္ကေလး တည္ရွိေနတာပါ။

ေက်ာင္းတိုက္အတြင္းပိုင္းမွာေတာ့ သစ္သားၾကမ္းခင္းေပၚ ေကာ္ေဇာခင္းထားပါတယ္။ ေနရာကိုယ္စီနဲ႔ ထိုင္ေနၾကတဲ့ သီလရွင္ ၅ ပါးရဲ႕အေရွ႕မွာ ဆရာေလး ေဒၚစရဏသိဂႌကထိုင္ရင္း စာခ်ေပးေနပါတယ္။

အဲဒီသီလရွင္ေက်ာင္းတိုက္မွာ သီတင္းသုံးေနတဲ့ ဆရာေလး ေဒၚစရဏသိဂႌဟာ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕နယ္ သင္းပန္းကိုင္း ေက်း႐ြာဇာတိျဖစ္ပါတယ္။ အသက္ (၁၄)ႏွစ္ကေန သီလရွင္ဝတ္ခဲ့တာျဖစ္ၿပီး အခုဆိုရင္ ဝါေတာ္(၂၄)ဝါ၊ သက္ေတာ္ ၃၈ ႏွစ္ရွိေနပါၿပီ။

ဆရာေလးရဲ႕ ငယ္အမည္မွာ မခိုင္စံႏုျဖစ္ၿပီး ေမြးခ်င္း ၇ ဦးထဲမွာ အႀကီးဆုံးသမီးပါ။ ေလာကီပညာ (အတန္းေက်ာင္း)ကို ပထမတန္းအထိသာသင္ၾကားခဲ့ရၿပီး ေက်ာင္းေနရမယ့္အခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းမေနခဲ့ရဘဲ သမီးႀကီးပီပီ အိမ္မႈကိစၥေတြကို မိဘနဲ႔အတူ ဝိုင္းဝန္းေျဖရွင္းခဲ့ပါတယ္။

မိန္းကေလးပီပီ အိမ္မႈကိစၥေတြနဲ႔ နပန္းလုံးေနတဲ့အခ်ိန္ သူမရဲ႕႐ြာကို အလည္အပတ္ေရာက္ရွိလာတဲ့ စစ္ေတြၿမိဳ႕က အဘြားျဖစ္သူ သီလရွင္(ဆရာႀကီး)ရဲ႕အကူအညီနဲ႔ စစ္ေတြၿမိဳ႕မွာ သီလရွင္ဝတ္ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ပညာသင္ယူခ်င္တဲ့ စိတ္အပါအဝင္ ပတ္ဝန္းက်င္အသစ္တစ္ခုမွာ ေလ့လာစူးစမ္းခ်င္တဲ့စိတ္နဲ႔ သီလရွင္ဝတ္ျဖစ္ခဲ့တာလို႔ ဆရာေလး ေဒၚစရဏသိဂႌက မိန႔္ပါတယ္။
“ေလာကီေလာကထဲမွာ ကိုယ့္မိသားစုတစ္စုျဖစ္ေနတယ္။ ဒီသီလရွင္ သာသနာေလာကထဲမွာဆိုရင္ ပတ္ဝန္းက်င္ အသစ္တစ္ခုထဲမွာ လူသစ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အသိုင္းအဝိုင္းေျပာင္းၿပီးေတာ့ ေလ့လာစူးစမ္းခ်င္တဲ့စိတ္နဲ႔ ဝင္ေရာက္ခဲ့တာ”

နဂိုကတည္းက ေလာကီစာေပ(အတန္းေက်ာင္းစာ)အေျခခံမရွိတဲ့ ဆရာေလးအတြက္ ေလာကုတၱရာစာေပေတြကို ေလ့လာဆည္းပူးရခ်ိန္မွာ ပါဋိ၊ က်မ္းဂန္ေတြ မဖတ္တတ္ဘဲ အခက္အခဲေတြနဲ႔ႀကဳံေတြ႕ရပါေတာ့တယ္။

ေလာကုတၱရာစာေပေတြနဲ႔ပတ္သက္လို႔ မသိ၊ နားမလည္တာေတြကိုလည္း တျခားစာသင္သား သီလရွင္ေတြထံ ေအာက္ေက်ာ့ခံၿပီး ေမးျမန္းသင္ယူခဲ့ရတယ္လို႔ ဆရာေလး ေဒၚစရဏသိဂႌက ေျပာျပပါတယ္။

“(ေလာကီ)စာေပကလည္း အေျခခံမပါလာဘူးဆိုေတာ့ ႀကိဳးစား႐ုန္းကန္ရတာေတာ့ အင္မတန္မွ ခက္ထန္တယ္။ (ေလာကုတၱရာ)စာေပေတြကို ဆိုလို႔မရ၊ ဆိုလို႔ရေအာင္အတြက္ အမ်ားႀကီးသည္းခံ၊ အနစ္နာခံၿပီးေတာ့ စိတ္ရွည္ၿပီး ျဖတ္သန္းလာရတာ”

သီလရွင္ေတြဟာ ေျခလ်င္ေလွ်ာက္ၿပီး ဆြမ္းဆန္စိမ္းခံတာ၊ ေငြေၾကး၊ ဝတၳဳပစၥည္းေတြအလႉခံတာကို တစ္ပတ္မွာ ႏွစ္ရက္ပဲ အလႉခံထြက္ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူပုဂၢိဳလ္အမ်ားစုရဲ႕အျမင္မွာ သီလရွင္ေတြဟာ ဘုန္းႀကီးေတြ၊ ကိုရင္ေတြေလာက္ ဘုန္းတန္ခိုးမႀကီးမားဘူးလို႔ နားလည္လက္ခံထားၾကတဲ့အတြက္ သီလရွင္ေတြဟာ အလႉအတန္းရရွိမႈအပိုင္းမွာ အလြန္အားနည္းေနပါတယ္။

“တခ်ိဳ႕ေသာ တကာ/မေတြက တကယ့္ကိုၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴနဲ႔ လႉဒါန္းၾကတယ္။ သီလရွင္ေတြ ဆြမ္းစိမ္း အလႉခံတဲ့အခါမွာ အလႉထည့္ၾကတာက ေတာင္းစားေနတဲ့ကေလးေတြ၊ လူေတြကို အလႉထည့္တာနဲ႔အတူတူပဲ။ တာဝန္ေက်၊ ဝတ္ေက်တန္းေက် မထည့္လို႔မေကာင္းဆိုၿပီး (အလႉ)ထည့္တဲ့သူေတြလည္းေတြ႕ရတယ္”လို႔ ဆရာေလး ေဒၚစရဏသိဂႌကမိန႔္ပါတယ္။

အဖိတ္ဆန္သြားေရာက္အလႉခံတဲ့အခါမွာ အလႉလည္းမထည့္၊ ကန္ေတာ့လို႔လည္းမေျပာဘဲ ဒီအတိုင္းၾကည့္ၿပီး ရပ္ခိုင္းထားတဲ့ တကာ/မတခ်ိဳ႕နဲ႔လည္း ႀကဳံေတြ႕ရတယ္လို႔ ဆရာေလးက မိန႔္ပါတယ္။
သီလရွင္ေတြဟာ ဆြမ္းဆန္အလႉခံကိုသာ အဓိက အားျပဳရွင္သန္ရပ္တည္ေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာလူ႔ေဘာင္အတြင္းမွာရွိတဲ့ လူပုဂၢိဳလ္အမ်ားစုရဲ႕ သဒၶါတရားေတြနဲ႔ ယုံၾကည္ကိုးကြယ္မႈေတြဟာ သီလရွင္ ေတြနဲ႔ပတ္သတ္လာရင္ စိတ္အားထက္သန္မႈ အားနည္းတာကို ေနရာအမ်ားအျပားမွာေတြ႕ရပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂၅၀၀ ေက်ာ္က အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ သိဒၶတၳမင္းသား ေဂါတမဗုဒၶဘုရားအျဖစ္ကို ေရာက္ရွိၿပီး ငါးႏွစ္အၾကာမွာ မိေထြးေတာ္ ပဇာပတိေဂါတမီကိုအေၾကာင္းျပဳကာ (အမ်ိဳးသမီးရဟန္း)ဘိကၡဳနီေတြ ေပၚေပါက္ခဲ့ပါတယ္။

ဘိကၡဳနီေတြဟာ ျမန္မာ၊ ထိုင္း၊ သီရိလကၤာစတဲ့ ေဒေသတြကိုပ်ံ႕ႏွံ႔ခဲ့ကာ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္ေလာက္တည္တံ့ ခဲ့ၿပီးေနာက္မွာေတာ့ သာသနာေတာ္အတြင္းက ျပန္လည္ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဘိကၡဳနီေတြ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတဲ့အခ်ိန္ကာလနဲ႔ အေၾကာင္းအရင္းကို အတိအက်မွတ္တမ္းတင္ထားတာေတြ မေတြ႕ရပါဘူး။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဘိကၡဳနီသာသနာအဆက္ျပတ္သြားၿပီး ေနာက္မွာေတာ့ အင္းဝေခတ္၊ ပုဂံေခတ္ေတြမွာ သီလရွင္ေတြရွိေနၿပီလို႔ သမိုင္းမွတ္တမ္းေတြအရ သိရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကုန္းေဘာင္ေခတ္မွာ သီလရွင္ ဆရာႀကီး ေမကင္းနဲ႔ မယ္နတ္ေပးတို႔ အထင္အရွားရွိေနၿပီျဖစ္တယ္လို႔ သမိုင္းမွတ္တမ္းေတြက သက္ေသျပေနတဲ့ အတြက္ သီလရွင္ေတြဟာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္မွာ ေပၚထြန္းေနၿပီလို႔ ဆိုရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ဆရာေတာ္ရေဝထြန္းရဲ႕ ဘိကၡဳနီသာသနာနဲ႔ သီလရွင္သမိုင္းမွာလည္း သီလရွင္ဆိုတဲ့အမည္ကို အင္းဝေခတ္၊ ပုဂံေခတ္ေတြမွာ တျခားအမည္ေတြနဲ႔ သုံးစြဲအမွတ္အသားျပဳခဲ့ၾကေပမယ့္ ကုန္ေဘာင္ေခတ္ဦးအခါ ကာလမွစၿပီး သီလရွင္အမည္ကို အသုံးျပဳခဲ့ဟန္တူေၾကာင္း ေရးသားထားပါတယ္။

သီလရွင္ေတြဟာ အလႉခံလို႔ရရွိလာတာေတြနဲ႔ မီးစရိတ္၊ ေရစရိတ္ေတြအျပင္ ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ဖို႔ အတြက္လည္း အဲဒီအလႉေငြေတြထဲက အသုံးျပဳၾကရပါတယ္။ သီလရွင္ေတြရဲ႕ သာသနာေဘာင္အတြင္းက က်ပ္တည္းခက္ထန္တဲ့အခက္အခဲေတြကို ဆရာေလး ေဒၚစရဏသိဂႌက အခုလိုေျပာျပလာပါတယ္။

“စာသင္သားတစ္ေယာက္ဟာ အလြန္တရာမွက်ပ္တည္းၿပီးေတာ့ စာအတြက္စိတ္ပူရမွာလား၊ အသုံးစရိတ္ အဆင္မေျပလို႔ စိတ္ပူရမွာလား အဲဒါေတြကိုသည္းခံၿပီး သာသနာထဲမွာေနလာခဲ့တယ္။ အခုလိုအခ်ိန္ထိ ေရာက္လာတာေတာ့ မလြယ္ကူဘူး”

အိမ္ေထာင္သားေမြးကိစၥေတြ၊ အိမ္မႈကိစၥေတြကိုစြန႔္ခြာၿပီး သာသနာေဘာင္ကိုဝင္ေရာက္လာတဲ့ သူေတြျဖစ္ၾက ေပမယ့္ လူေတြရဲ႕ၾကည္ညိဳေလးစားမႈ၊ ဆည္းကပ္ပူေဇာ္မႈေတြကို အမ်ိဳးသား ရဟန္းေတြေလာက္ သီလရွင္ေတြက မရရွိၾကပါဘူး။

သီလရွင္ေတြဟာ ရွစ္ပါးသီလ(ဒါမွမဟုတ္) ဆယ္ပါးသီလကို မက်ိဳးမေပါက္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းၾကရသလို စားေသာက္ေနထိုင္မႈပုံစံေတြမွာလည္း သီးျခားစည္းကမ္းေတြလည္း ရွိေနပါတယ္။
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ၊ အျပင္ေတြကိုသြားမယ္ဆိုရင္ တစ္ပါးတည္းသြားလို႔မရဘဲ အေဖာ္သီလရွင္တစ္ပါးပါးနဲ႔ သြားလာရပါတယ္။ သီလရွင္ေက်ာင္းတိုက္ေတြမွာ ေဆြမ်ိဳးေယာက်ၤားဧည့္သည္ေတြ လာေရာက္ရင္လည္း ညအိပ္ခြင့္မျပဳရဘဲ ေစာင့္ထိန္းရမယ့္စည္းကမ္းေတြရွိပါတယ္။

တစ္ဖက္မွာ ရဟန္းဘုန္းႀကီး၊ ကိုရင္ေတြဟာ ခ်က္ျပဳတ္ၿပီးသားဆြမ္းကို ခံယူသုံးေဆာင္ႏိုင္ေပမယ့္ သီလရွင္ေတြ ကေတာ့ အလႉခံလို႔ရရွိလာတဲ့ ဆြမ္းဆန္စိမ္းေတြကို ကိုယ္တိုင္ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ၾကရပါတယ္။

ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ႏိုင္ဖို႔အတြက္လည္း သီလရွင္ေတြဟာ လူပုဂၢိဳလ္ေတြနည္းတူ ကိုယ္တိုင္သြားၿပီး ေစ်းသြား ဝယ္ၾကရပါတယ္။ ေစ်းဝယ္တဲ့အခါမွာလည္း လူပုဂၢိဳလ္တခ်ိဳ႕ရဲ႕ ၾကမ္းတမ္းစြာ ေျပာဆိုဆက္ဆံတာေတြနဲ႔ ႀကဳံေတြ႕ရတာေတြရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

“ဆြမ္းခ်က္ဖို႔အတြက္ ဆန္ေတြမွာဆိုရင္လည္း ဆန္ပိုးေလးေတြေရာက္လာတယ္။ အဲဒီဆန္ထဲက ပိုးေလးေတြကို စင္သြားေအာင္လုပ္ရတာအခ်ိန္မနည္းေပးရတယ္။ ဟင္းေတြမွာဆိုရင္လည္း ပိုးေကာင္ေလးေတြမပါရေအာင္ ဂ႐ုစိုက္ၿပီးခ်က္ျပဳတ္ရတယ္” လို႔ ဆရာေလး ေဒၚစရဏသိဂႌကမိန႔္ပါတယ္။

ဒ့ါအျပင္ သီလရွင္ေတြဟာ မနက္ေစာေစာ ေလးနာရီေက်ာ္အခ်ိန္ကေန အိပ္ရာထၿပီး မ်က္ႏွာသစ္ကာ ပရိတ္၊ ပဌာန္းေတြ႐ြတ္ဆိုၿပီးေနာက္ အာ႐ုံဆြမ္းကို ကိုယ္တိုင္ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ၾကရပါတယ္။အဲဒီလို စာသင္သား သီလရွင္ေတြ ျဖတ္သန္းရတာေတြဟာ မလြယ္ကူတဲ့အတြက္ သာသနာေဘာင္အတြင္းမေနႏိုင္ဘဲ လူထြက္သြားတဲ့ သီလရွင္ေတြ အမ်ားအျပားရွိတယ္လို႔လည္း ဆရာေလးက ေဒၚစရဏသိဂႌက မိန႔္ပါတယ္။

“အမ်ားႀကီးေတြ႕ဖူး၊ျမင္ဖူးခဲ့တယ္။ မၿမဲၾကဘူး၊သာသနာမွာက မထြက္ရလို႔ဆိုၿပီး လက္မွတ္ထိုးထားတာမွ မဟုတ္တာ၊ ေပ်ာ္ရင္ေနလို႔ရတယ္၊ ထြက္ခ်င္လည္းထြက္သြားလို႔ရတယ္”

ႀကဳံေတြ႕လာရတဲ့ အခက္အခဲေတြကို အခက္အခဲတစ္ခုလို႔မမွတ္ဘဲ အလုပ္တစ္ခုအေနနဲ႔ အေကာင္းဆုံး ေျဖရွင္းလာခဲ့တဲ့အတြက္ ဆရာေလးဟာ အခုဆိုရင္ အစိုးရကခ်ီးျမႇင့္တဲ့ စာသင္သားသီလရွင္ေတြရဲ႕ အႀကီးတန္းဘြဲ႕ျဖစ္တဲ့ ဓမၼဇရိယဘြဲ႕ကို ရရွိထားၿပီျဖစ္ပါတယ္။

“ေအာင္ျမင္မႈရဖို႔အတြက္ အနစ္နာခံရမယ္၊ သည္းခံၿပီးေက်ာ္ျဖတ္ရမယ္။ ေအာင္ျမင္မႈရတဲ့သူေတြဟာ ေခ်ာ့ေခ်ာ့ေမြ႕ေမြ႕နဲ႔ရသြားတယ္လို႔မရွိဘူး။ ေျဖရွင္းတက္လို႔ရွိရင္ အခက္အခဲကို အခက္အခဲလို႔မမွတ္ဘဲ ေအးေအးေဆးေဆးအလုပ္တစ္ခုအေနနဲ႔ ေျဖရွင္းသြားခဲ့တယ္” ဆရာေလး ေဒၚစရဏသိဂႌက မိန႔္ပါတယ္။

အရင္က ပညာသင္ယူခ်င္စိတ္၊ ေလ့လာစူးစမ္းခ်င္တဲ့အတြက္ သီလရွင္ဝတ္ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ဆရာေလးဟာ သီလရွင္သာသနာေဘာင္မွာေပ်ာ္ေမြ႕ေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကုတၱရာစာေပေတြကို တစိုက္ တမက္ ေရွ႕ဆက္ေလ့လာသင္ယူၿပီး သာသနာ့ဝန္ကို ရာသက္ပန္ထမ္းေဆာင္ေတာ့မယ္လို႔ ဆုံးျဖတ္ထားပါတယ္။

အခုထက္ပိုထိေရာက္တဲ့ ေလာကုတၱရာစာေပ၊ ပညာရပ္ေတြကိုသင္ယူၿပီး သာသနာေဘာင္မွာ အမ်ိဳးသမီးေတြ အတြက္ အားကိုးအားထားရတဲ့သီလရွင္တစ္ပါးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္လို႔လည္း ဆရာေလး ေဒၚစရဏသိဂႌက ဆုံးျဖတ္ထားပါတယ္။

“ဒီေလာကီနယ္ပယ္ကဆိုရင္ အလြန္တရာမွ ဒုကၡေတြမ်ားတယ္။ ေသာကေတြမ်ားတယ္။ ေလာကုတၱရာနဲ႔စာရင္ ေလာကီက နိမ့္တဲ့သေဘာမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ အဲဒီနိမ့္တဲ့ေနရာကို သံသရာရွည္ဖို႔၊ ဒုကၡမ်ားဖို႔ ေနရာကိုမသြားေတာ့ဘူး ဆိုၿပီး ဆုံးျဖတ္လိုက္တာျဖစ္တယ္”

ဆရာေလး ေဒၚစရဏသိဂႌ သီတင္းသုံးေနထိုင္တဲ့ စစ္ေတြၿမိဳ႕ က်ား႐ုပ္သာသနႏြယ္ဝင္သီလရွင္ေက်ာင္းတိုက္မွာ သီလရွင္အပါး(၂၀)ရွိၿပီး အဲဒီအထဲမွာ စာသင္သားသီလရွင္ ၉ ပါးရွိပါတယ္။ စစ္ေတြၿမိဳ႕မွာေတာ့ သီလရွင္ စာသင္တိုက္ (၃)ခုရွိၿပီး သီလရွင္အပါး (၃၀၀)ေလာက္ သီတင္းသုံးေနထိုင္လ်က္ရွိၾကပါတယ္။

ျပန႔္ႀကဲစြာ သီတင္းသုံးေနထိုင္ေနၾကတဲ့ သီလရွင္ေတြကိုလည္း တစ္ေနရာတည္းမွာ ေအးခ်မ္းစြာ တရားဘာဝနာ ေတြအားထုတ္ႏိုင္ေအာင္ သီလရွင္ ဘိုးဘြားရိပ္သာတစ္ခုေဆာက္လုပ္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵကလည္း ဆရာေလး ေဒၚစရဏသိဂႌမွာ ရွိေနပါတယ္။

ဆရာေလးရဲ႕ အႀကီးမားဆုံး၊ အျဖစ္ခ်င္ဆုံးဆႏၵကေတာ့ လူပုဂၢိဳလ္အမ်ားစုရဲ႕ ၾကည္ညိဳမႈအားနည္းေနတဲ့ သီလရွင္ သာသနာကို တကယ့္ၾကည္ညိဳစရာျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္သြားမယ့္ဆႏၵျဖစ္ပါတယ္။

“သီလရွင္ဆိုတာ သီလအဝတ္၊ သီလနဲ႔ျပည့္စုံတဲ့သီလရွင္ျဖစ္တယ္။ ဆံပင္ကို ပယ္ထားတယ္။ အလွတရားေတြကို ပယ္ထားတယ္။ အဲတာေတြကို တကယ့္ၾကည္ညိဳစရာျဖစ္ေအာင္ ဘုန္းႀကီးေလာက္တန္းတူ မဟုတ္ရင္ေတာင္မွ သီလရွင္ကိုလည္း သီလရွင္အေလ်ာက္ ၾကည္ညိဳစရာျဖစ္ေအာင္ ဆရာေလးလက္ထက္မွာ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့ ျဖစ္ေအာင္လုပ္သြားမယ္လို႔ စဥ္းစားထားတယ္”

မင္းထြန္းေရးသားသည္။

Author: Admin