ဓာတ္ပံု - အင္တာနက္

Written by ေက်ာ္ျမင့္လြင္

ေခါင္ဇာနည္ဝင္၊ ေျပာင္မာတင္သည့္၊ ျမရွင္သက် သမၺဒၶဳ၏ ပုတၳရင္းစစ္၊ ျဖစ္ႀကီးျဖစ္၍၊ မဟစၦရိ၊ အံ့ေလာက္ဘိ္သား၊ ႀတိသာသနာ၊ စက္ေရာင္ဝါႏွင့္၊ ျမန္မာမ်ိဳးညြန္႔၊ ညႇိဳးမတြန္႔ေအာင္၊ သက္စြန္႔လ်က္ပင္၊ ေရႊလမ္းထြင္သား၊ အရွင္ဥတၱမ၊ ေထရိႏၵလွ်င္၊ ဝံသပါလိတ္၊ ရဲတိဟိတ္သို႔၊ စိတ္ေစတနာ၊ စူးစိုက္စြာလွ်င္၊ မဟာဝရဇိန္၊ မိုးႀကိဳးရွိန္သို႔၊ ပစ္ခ်ိန္တ်င္းတ်င္း၊ ရန္မာန္ခြင္းသည့္ ဘက္ကင္းေတေဇာ္ရွိန္ဘုရား။

(လယ္တီပ႑ိတ ဆရာဦးေမာင္ႀကီး - ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕)

သူ႔ကၽြန္မခံ အမ်ိဳးသားဇာတိမာန္ ထက္သန္စြာျဖင့္ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး၊ ကိုလိုနီဆန္႔က်င္ေရးအတြက္ ဦးစြာပထမ ျမန္မာျပည္သူမ်ားကို စတင္တပ္လွန္႔ႏိႈးေဆာက္ခဲ့သူမွာ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမပင္ ျဖစ္ေပသည္။
ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမသည္ ေဒးဒရဲၿမိဳ႕အပိုင္ ဆူးကလပ္ရြာတြင္ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးတရား ေဟာေျပာမႈျဖင့္ မအူပင္ေထာင္တြင္ ၁၂ လမွ် အက်ဥ္းခံခဲ့ရသည္။ ၁၉၂၂ ခု ၊ ဇြန္လ ၂၆ ရက္ေန႔တြင္ မအူပင္ေထာင္မွ လြတ္ေျမာက္သည္။ ထိုသို႔ ဆရာေတာ္ ေထာင္မွ လြတ္ေျမာက္လာသည့္အခါ ၁၉၂၂ ခု၊ ဇူလိုင္လ (၂၃) ရက္ေန႔တြင္ ရဟန္းရွင္လူမ်ားက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ဂ်ဴဗလီေဟာတြင္ တစ္ခဲနက္ဂုဏ္ျပဳ ပူေဇာ္ခဲ့ၾကသည္။ ယင္းပူေဇာ္ပြဲတြင္ လယ္တီပ႑ိတ ဆရာဦးေမာင္ႀကီးက အထက္ေဖာ္ျပပါ ဘဒၵႏၱဥတၱမ အရွင္သူျမတ္ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႕ မဂၤလာရတုျဖင့္ ေရးသားပူေဇာ္ဂုဏ္ျပဳခဲ့ေလသည္။

ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ ဤသို႔ ခ်ီးက်ဴးပူေဇာ္ခံထိုက္ေအာင္ပင္ ကၽြန္ဘဝမွ လြတ္ေျမာက္ေရး၊ အဂၤလိပ္အစိုးရ ဆန္႔က်င္ေရးတို႔တြင္ အမ်ိဳးသားမ်ား တက္ၾကြလာေစရန္ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔အနစ္နာခံ ႀကိဳးပမ္းခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ၏ ဘဝနိဒါန္းပိုင္းသည္ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အုတ္အုတ္က်က္က်က္ တစ္ခဲနက္ျဖစ္ေအာင္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္၏ ဘဝနိဂံုးမွာ ေၾကကြဲဝမ္းနည္းဖြယ္ ေကာင္းလွသည္။
တနည္းဆိုရလွ်င္ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ ဗိသုကာတစ္ဦး၏ဘဝကို ႏိုင္ငံေရးကပင္ ဖ်က္ဆီးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမသည္ ၁၉၁၁ ခုႏွစ္မွ အစျပဳ၍ ကေလာင္ကိုကိုင္၍ တရားေဟာစင္ျမင့္ေပၚတက္၍ ၿမိဳ႕ျပမွသည္ ေက်းစြန္ရြာဖ်ားအထိ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရး ကိုလိုနီဆန္႔က်င္ေရးအတြက္ စည္းရံုးလႈံ႕ေဆာ္ခဲ့သည္။ သူေျပာသမွ်စကား၊ သူေဟာသမွ် ရဲရဲေတာက္တရားမ်ားသည္ လြတ္လပ္ေရးမြတ္သိပ္ေနသူ ျပည္သူမ်ားအဖို႔ အားေဆးတစ္ခြက္ ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဒူးေထာက္ေခါင္းငံု႔ေနၾကရရာမွ ရင္ေကာ့ေခါင္းေမာ့လာႏိုင္ၾကသည္။

" ဆာဂ်ီနယ္ ကရက္ေဒါက္ …. သင္ ဗမာျပည္က ထြက္သြားလိုက္ပါ " ဆရာေတာ္က အုပ္စိုးသူ အဂၤလိပ္ဘုရင္ခံထံ စာျဖင့္ ကန္႔ကြက္ေရးသားေပးပို႔လိုက္သည့္အခါ အမ်ိဳးခ်စ္သူမ်ားက ၾကက္သီးေမြးညႇင္းထမွ် အားရေက်နပ္ခဲ့ၾကသည္။ ဆရာေတာ္အား ဆူးကလပ္ရြာတြင္ အဂၤလိပ္အစိုးရအား ဆန္႔က်င္ေဟာေျပာမႈျဖင့္ မအူပင္တြင္ ေထာင္ဒဏ္အျပစ္ေပးလိုက္သည့္အခါ ပုသိမ္မွစ၍ တစ္ႏိုင္ငံလံုး သံဃသမဂၢီမ်ား၊ ကုမၼာရီအသင္းမ်ားမွာ အံုၾကြေပၚေပါက္လာ၍ တစ္ႏိုင္ငံလံုး စည္းလံုးမိသြားၾကသည္။ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမသည္ ျပည္သူမ်ား၏ ေလးစားၾကည္ညိဳ၍ ျပည္သူမ်ားႏွင့္ တစ္ေသြးတစ္သားတည္းျဖစ္သည္။ အစိုးရအၾကည္ညိဳပ်က္ေအာင္ ေဟာေျပာမႈျဖင့္ ၁၉၂၄ ခုႏွစ္တြင္ ဒုတိယအႀကိမ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေထာင္ဒဏ္ ၃ ႏွစ္ ရံုးတြင္ အျပစ္ေပးခံခဲ့ရသည့္အခါ ဖိုက္စကြဲယားပန္းၿခံ (ဗႏၶဳလပန္းၿခံ)တြင္ ေသြးေျမက် လူထုဆႏၵျပပြဲ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ယင္းမွအစျပဳ၍ ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးစိတ္ဓာတ္မ်ား လႊမ္းမိုးျပန္႔ပြားသြားၾကျပန္သည္။

ဆရာေတာ္၏ ဘဝနိဒါန္းပိုင္းသည္ လြတ္လပ္ေရး၊ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး မီးရွဴးတန္ေဆာင္။

ဆရာေတာ္၏ ဘဝနိဂံုးပိုင္းက ထိုသို႔ မဟုတ္ၿပီ။

အဂၤလိပ္အစိုးရက အိမ္ၾကက္ျခင္း အုိးမည္းသုတ္ခြက္ေစေသာ ၉၁ ဌာန အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ေပးအပ္လိုက္သျဖင့္ ျမန္မာျပည္ကို အိႏၵိယျပည္က ခြဲထြက္ၿပီးလွ်င္ ၁၉၃၆ ခု၊ ႏိုင္ဝင္ဘာလတြင္ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပရန္ စီစဥ္သည္။

သည္တြင္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားအဖို႔ အႏိုင္ရရွိရန္ ႀကိဳးပမ္းရာ၌ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမကို ခ်ဥ္းကပ္စည္းရံုးၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္က ဆရာေတာ္မွာ ဆီးခ်ဳိေရာဂါႏွင့္ အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္လာ၍ စိတ္ပမ္းကိုယ္ႏြမ္းျဖစ္ေနသျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား စည္းလံုးမႈမရွိဘဲ ရာထူးအာဏာရရွိေရးကိုသာ ႀကိဳးပမ္းေနၾကသျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေဆာင္မႈ ရပ္ဆိုင္း၍ အိႏၵိယႏွင့္ ဗမာျပည္အလ်ဥ္းသင့္သလို ေနထိုင္လ်က္ရွိေနသည္။

ထိုစဥ္ ငါးပြင့္ဆိုင္အဖြဲ႕မွ ဆရာေတာ္အား လွည့္ဖ်ားစည္းရံုး၍ အိႏၵိယမွ ရန္ကုန္သို႔ ပင့္ေဆာင္လာၾကသည္။ ႏိုင္ငံေရးစိတ္မကုန္ေသာ ဆရာေတာ္မွ ငါးပြင့္ဆိုင္အတြက္ မဲဆြယ္ေပးရန္ ရန္ကုန္သို႔ ေရာက္ရွိခဲ့ျပန္သည္။ ႏိုင္ငံေရးပါတီအခ်ိဳ႕မွ မ်ိဳးခ်စ္လူငယ္အခ်ိဳ႕က ဆရာေတာ္ထံသြားေရာက္၍ ေမတၱရပ္ခံေသာ္လည္း အရွိန္အဝါေကာင္းေသာ ငါးပြင့္ဆိုင္မ်ား၏ စကားနားဝင္သျဖင့္ မည္သို႔မွ် မတတ္ႏိုင္ၾကေတာ့ေခ်။

ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမသည္ ငါးပြင့္ဆိုင္အတြက္ အနယ္နယ္ တရားေဟာရာတြင္ ေလယာဥ္ပ်ံႏွင့္ပင္ ခမ္းခမ္းတနားနား ၾကြေရာက္ေဟာေျပာရသည္။ ဆရာေတာ္ကို မျမင္မေတြ႕ရသည္မွာ ကာလအတန္ၾကာၿပီျဖစ္သျဖင့္ ဆရာေတာ္၏ ငါးပြင့္ဆိုင္တရားပြဲမွာ ပရိသတ္တိုးမေပါက္ေအာင္ စည္ကားသည္။ ၉၁ ဌာန ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ဦးဘေဖ ေခါင္းေဆာင္ေသာ ငါးပြင့္ဆိုင္အဖြဲ႕၊ ေဒါက္တာဘေမာ္အဖြဲ႕၊ ဦးခ်စ္လႈိင္အဖြဲ႕၊ ကိုယ္မင္းကိုယ္ခ်င္း တို႔ ဗမာသခင္အဖြဲ႕၊ ေဖဘီယန္အဖြဲ႕တို႔ ပါဝင္ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကသည္။

ဆရာေတာ္၏ အရွိန္အဝါျဖင့္ အျခားႏိုင္ငံေရးအဖြဲ႕မ်ားထက္ ငါးပြင့္ဆိုင္က အျပတ္အသတ္ အမတ္ ၄၆ ေနရာျဖင့္ အႏိုင္ရရွိခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဝန္ႀကီးရာထူး အေဝမတည့္ေသာေၾကာင့္ ငါးပြင့္ဆိုင္ေခါင္းေဆာင္ ဦးဘေဖမွာ အစိုးရမဖြဲ႕ႏိုင္ေတာ့ေခ်။ အမတ္ ၁၆ ေနရာသာ ရရွိသည့္ ေဒါက္တာဘေမာ္က ညႊန္႔ေပါင္းအစိုးရဖြဲ႕၍ နန္းရင္းဝန္ရာထူး ရယူသြားေလသည္။ သည္တြင္ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမအဖို႔ ႏိုင္ငံေရးသံေဝဂရစရာ ႀကံဳရေတာ့သည္။

ႏိုင္ငံေရးသမားအခ်ိဳ႕မွာ ဆရာေတာ္၏ အရွိန္အဝါျဖင့္ ဝန္ႀကီး၊ အတြင္းဝန္ႏွင့္ မင္းတိုင္ပင္အမတ္ စသည္တို႔ ျဖစ္ကုန္ၾကေသာ္လည္း ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမမွာ ဆီးခ်ိဳေရာဂါ လူမမာသည္ဘဝျဖင့္ ျပဳစုသူကင္းကာ ရပ္တည္္ရာမရ စိတ္ထင္ရာ ရန္ကုန္လမ္းမမ်ားေပၚတြင္ ေလွ်ာက္သြားလ်က္ ရွိသည္။

ဆရာေတာ္သည္ ေဟာင္းႏြမ္းစုတ္ျပတ္ေနေသာ သကၤန္းႀကီးကို ဖိုသီပတ္သီဝတ္ရံု၍ လြတ္အိတ္ႀကီးတစ္လံုးလြယ္ကာ ထီး၊ ဖိနပ္မပါ သတင္းစာတိုက္မ်ားသို႔ ေလွ်ာက္သြားၿပီး အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ သတင္စာမ်ားကို ေတာင္းယူေလ့ရွိသည္။ ရရွိေသာ သတင္းစာမ်ားကို လမ္းေဘးတိုက္ရိပ္၊ သစ္ပင္ရိပ္မ်ားေအာက္တြင္ ထိုင္ဖတ္ေလ့ရွိသည္။

အသက္အရြယ္ႀကီး၍ အိုမင္းေနသည့္အျပင္ ဆီးခ်ဳေရာဂါ၊ ေျခေထာက္အနာေၾကာင့္ ပိန္ခ်ံဳးကာ ခပ္ယဲ့ယဲ့မွ်ပင္ သြားလာေနရသည္။ လမ္းတြင္ သတိေမ့လဲၿပိဳေနသည့္အခါ ဆရာေတာ္ကို ၾကည္ညိဳေလးစားသူမ်ားက သူတည္းခုိရာသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးၾကသည္။ ဆရာေတာ္ ဦးဥတၱမသည္ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါး ေဝဒနာႏွစ္ရပ္စလံုး ခံစားေနရေလသည္။ ဆရာေတာ္အား ျပဳစုသူကင္း၍ ဤမွ်အေျခအေနဆိုးလာသည့္အခါ ၁၉၃၉ ခု၊ ၾသဂုတ္လ ၇ ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ရခုိင္ရဟန္ေတာ္မ်ား သမဂၢအသင္း၏ ၄ ႀကိမ္ေျမာက္ အစည္းအေဝးမွ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမအား ေစာင့္ေရွာက္ရန္ ဆံုးျဖတ္ၾကသည္။ ငါးပြင့္ဆိုင္အဖြဲ႕ကိုလည္း ျပစ္တင္ေဝဖန္ၾကသည္။

ရခိုင္ရဟန္းေတာ္မ်ားသမဂၢမွ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ဆရာေတာ္ေနထိုင္ရာ အာစရိယသမဂၢအသင္းတိုက္သို႔ သြားေရာက္ေတြ႕ဆံုသည့္အခါ သြားေရာက္ေတြ႕ဆံုသူမ်ားကို မေတြ႕အခံ ျငင္းဆန္လ်က္ သတိမေကာင္းေတာ့ပဲ လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ေနေလၿပီ။ သည္တြင္ သူရိယတိုက္အုပ္ ဦးဘကေလး၏ အကူအညီျဖင့္ ရခိုင္သံဃာေတာ္မ်ားက ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမအား ရန္ကုန္ေဆးရံုႀကီးသို႔ တင္ပို႔ကုသၾကရသည္။
ၾကဂုတ္လ ၂၅ ရက္ေန႔တြင္ သူရိယဦးဘကေလး၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ဝန္ ဦးဘဝင္း၊ ကပၸတိန္ ဘဖူးတို႔ ေဆးရံုသို႔ သြားေရာက္၍ ဆရာေတာ္အား အားေပးစကားေျပၾကားရာ ဆရာေတာ္မွာ စကားပီသေအာင္ ေျပာႏိုင္၍ သတိလစ္ျခင္း မရွိေတာ့ေပ။ ၾသဂုတ္လ ၂၇ ရက္ေန႔တြင္ ဦးဘကေလး အကူအညီျဖင့္ပင္ ကုသိုလ္ခန္းမွ အထူးခန္း ၁၃ ကုတင္နံပါတ္ ၁၁ သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ကုသသည္။ ဆရာဝန္ႀကီးမ်ားက အထူးဂရုစိုက္ ကုသၾကသည့္အတြက္ ဆရာေတာ္၏ ေဝဒနာမွာ သက္သာစျပဳလာသည္။ သို႔ေသာ္ မအူပင္ေထာင္က်စဥ္အခါကပင္ ႏွစ္ရွည္လမ်ား စြဲကပ္လာေသာ ေျခေထာက္ကင္ဆာေရာဂါမွာ ရုိုးရိုးကုသ၍ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့၊ ေျခေထာက္ျဖတ္ကုမွသာ အသက္ရွင္ႏိုင္ေတာ့မည္။

ဆရာဝန္ႀကီးမ်ားက ဦးဘကေလးအား အႀကံေပးသျဖင့္ ဆရာေတာ္အား ေလွ်ာက္ထားရာ ေဆးရံုေပၚမွ ဇြတ္ဆင္း၍ ၄၆ လမ္း ကုလားအသင္းတိုက္ေပၚတြင္ သြားေရာက္သီတင္းသံေုးေနလသည္။ ေဆးရံုမွ ဆင္းလာကတည္းက ဆရာေတာ္၏ ဆီးခ်ိဳေရာဂါမွာ တစ္ေန႔တစ္ျခား ျပင္းထန္ဆိုးရြားလ်က္ သတိမရတစ္ခ်က္ ရတစ္ခ်က္ျဖင့္ ေဝဒနာကို အလူးအလဲ ခံစားေနရေလသည္။ သို႔ျဖင့္ သူရိယ ဦးဘကေလးႏွင့္ (+)သံဃာေတာ္မ်ားက ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမအား ၄၆ လမ္း၊ ကုလားအသင္းတိုက္မွ ပုစြန္ေတာင္ ေညာင္တုန္းေက်ာင္းတိုက္ မဂၤလာစံေက်ာင္းသို႔ ပင့္ေဆာင္ၾကသည္။ ဆရာေတာ္အား ျပဳစုရန္ ကပၸိယမ်ား ငွားရမ္း၍ ျမန္မာအနာေပါက္ သမားေတာ္ႀကီး ဦးဘိုးေရႊႏွင့္ ကုသၾကျပန္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဆရာေတာ္၏ ေရာဂါေဝဒနာမွာ ကုသ၍ ရေတာ့မည့္အေျခအေနတြင္ မရွိေတာ့ေပ။

ဤသို႔ျဖင့္ ဦးဥတၱမဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ေရာဂါေဝဒနာမ်ားကို ျပင္းထန္စြာခံစားရင္း ၁၉၃၉ ခု၊ စက္တင္ဘာ ၉ ရက္၊ စေနေန႔သို႔ အဝင္ ညဥ့္သန္းေခါင္ေက်ာ္ ၁ နာရီ ၃၅ မိနစ္အခ်ိန္၊ သက္ေတာ္ ၆၀ ေက်ာ္တြင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူရွာေလသည္။ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမသည္ ဆင္းရဲဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳး ႀကံဳေတြ႕လ်က္ ပံ်လြန္ေတာ္မူခဲ့ရေသာ္လည္း ဆရာေတာ္၏ စ်ာပနမွာ စည္ကားသိုက္ျမိဳက္စြာျဖင့္ ျပည္သူမ်ားက ေနာက္ဆံုးဂါရဝျပဳ သၿဂိဳဟ္ခဲ့ၾကသည္။

၁၉၄၀ ခု၊ မတ္လ ၂၀ ရက္ေန႔၊ ညေန ၃ နာရီတြင္ ဆရာေတာ္ရုပ္ကလာပ္ကို ပုဇြန္ေတာင္ ေညာင္တုန္းေက်ာင္းတိုက္မွ ေရႊတိဂံုဘုရားေျခရင္းသို႔ ပင့္ေဆာင္ၾကသည္။ ဆရာေတာ္ဦးဥတၱမ၏ အေလာင္းေတာ္ပင့္ရာတြင္ ေရွ႕ဆံုးမွ သံဃာေတာ္မ်ား၊ ေအာင္ေဇယ်တု ဦးဘိုးဘကိုယ္တိုင္ ေရးဆြဲေသာ ဦးဥတၱမပံုေတာ္ကို လွပစြာျပင္ဆင္ထားသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ၊ ဆရာေတာ္၏ အေလာင္းေတာ္တင္ ကရဝိတ္ေဖာင္ေပၚတြင္ ယိမ္းအကမ်ားလိုက္ပါလ်က္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အမ်ိဳးသမီးလြတ္လပ္ေရးအဖြဲ႕ အမ်ိဳးသမီးမ်ားစြာတို႔က ႀကိဳးျဖင့္ဆြဲ၍ သယ္ေဆာင္လာၾကသည္။

အေလာင္းေတာ္ ပင့္ေဆာင္ရာတြင္ -
(၁) ရခိုင္သံဃာေတာ္မ်ားအဖြဲ႕ (၂) သသနေဝပုလႅရဟန္းပ်ိဳအဖြဲ႕(၃) သက္ပန္ဂဠဳန္ ဂ်ီစီဘီေအ (၄) ျမန္မာတရုတ္ဗုဒၶဘာသာအစည္းအရံုး (၅)တရုတ္ျမန္မာသမဂၢအသင္း (၆) တရုတ္လူငယ္မ်ား သမဂၢအသင္း၊ (၇) တရုတ္ျမန္မာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးအသင္း၊ (၈) ရန္ကုန္လြတ္လပ္ေရး အမ်ိဳးသမီးအသင္း၊ (၉) ၾကည့္ျမင္တိုင္ အခြန္ထမ္းအသင္း၊ (၁၀) ရန္ကုန္လြတ္လပ္ေရး အမ်ိဳးသားအသင္း၊ (၁၁) ရခိုင္လူငယ္မ်ား၊ (၁၂) ရန္ကုန္ျမင္းလွည္းအသင္း၊ (၁၃) ဗိုလ္တေထာင္ဘတ္(စ္)ကားအသင္း၊ (၁၄) ပုညကုသလအသင္း၊ (၁၅) ဗဟိုအခြန္ထမ္းအဖြဲ႕၊ (၁၆) တာေမြလံုးဆိုင္ရာ အခြန္ထမ္းအဖြဲ႕၊ (၁၇) ဟိႏၵဴေဘာ္လန္တီယအသင္း၊ (၁၈) ေက်ာက္ေျမာင္းလက္ရံုးတပ္၊ (၁၉) ေက်ာက္ေျမာင္းတို႔ဗမာ အစည္းအရံုး၊ (၂၀) ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လံုးဆိုင္ရာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း ႀကီးမွဴးသည့္ တို႔ဗမာအစည္းအရံုးႀကီး၊ (၂၁) သူရိယသတင္းစာတိုက္သားမ်ား၊ မ်ိဳးခ်စ္ပုဂၢိဳလ္မ်ား စသည္္ျဖင့္ ပါဝင္ပို႔ေဆာင္ၾကသည္။

ဆရာေတာ္၏ ေနာက္ဆံုးခရီး အႏၱိမ စ်ာပနကို ၁၉၀၄၀ ခု၊ မတ္လ ၂၂ ရက္၊ တေပါင္းလျပည့္ေန႔တြင္ ေရႊတိဂံုေျခေတာ္ရင္းတြင္ စည္ကားသိုက္ၿမိဳက္စြာျဖင့္ပင္ သၿဂိဳဟ္ခဲ့ၾကေလသည္။

ေက်ာ္ျမင့္လြင္

(ကိုလိုနီေခတ္ဦး ပထမစာမ်က္ႏွာ မ်ိဳးခ်စ္အာဇာနည္(သို႔မဟုတ္) မ်ဥ္းေျဖာင့္ေပၚမွာ အာရွၾကယ္နီ စာအုပ္မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။)

Author: Admin