ရကၡ ေရးသားသည္

တို႔အမ်ိဳးသား၊ ဘာေၾကာင့္မ်ား
ေၾကာက္အားပို၍ ေနသနည္း။
သူတို႔လည္းလူ၊ ကိုယ္လည္းလူ
ဘယ္သူသံမႈန႔္စားသနည္း။
(ေငြသဇင္ (သံတြဲ) ၏ ေျဖၾကစမ္းပါ ကဗ်ာ- မွ)

 (တစ္)
 ၂၀၂၁ ခုႏွစ္၊ မတ္လ-၇ ရက္ေန႔၊ နံနက္ ၁၁ နာရီ၊ ၁၀ မိနစ္။ ေႏြဦးေလေျပသည္ သုန္သုန္ေအးေအးက ေလး ညႇင္းေန၏။ ထိုေန႔က ရခိုင္ရိုးမေပၚတြင္ အျဖဴေရာင္ျမဴစိုင္အုပ္မ်ား ခါတိုင္းထက္ပိုမို၍ေငြ႕ရည္ဖြဲ႕ေနသည္။ ထိုေန႔က ရခိုင့္ပင္လယ္ျပင္တြင္ ေငြလွိုင္းျဖဴကေလးမ်ား တစ္လွိုင္းၿပီး တစ္လွိုင္း ဦးက်ိဳးက်ၿငိမ္သက္သြားသည္။ ေကာင္းကင္ယံတြင္ မိုးေသာက္ၾကယ္မ်ား တေသာေသာ ေႂကြေနသည္။ ေျမျပင္တြင္ သစ္ရြက္ေႂကြမ်ား ဘယ္ဆီဘယ္ဝယ္မွန္းမသိဘဲ ရွပ္ေျပးလြင့္ေမ်ာေနၾကသည္။ ေကာင္းကင္၊ ေျမျပင္၊ ပယ္လယ္ျပာေငြလွိုင္းႏွင့္ ကမ္းေၿခ ေသာင္ယံသဲပြင့္ျဖဴကေလးမ်ာ၊ သစ္ပင္၊ ေတာင္တန္းႏွင့္ ရခိုင္ရိုးမ၏ အိျႏၵေရႀကီး ျမတ္ျခင္းမ်ား၊ သဇင္အနမ္းႏွင့္ လျခမ္းေျမ၊ ဝတီေလးရပ္ႏွင့္ စည္သံဟိန္းေသာအာရကၡေဒသတစ္ခြင္လုံး စိတ္ႏွလုံးဘဝင္ ညႇိးက်သြားေစခဲ့ေသာ ေန႔။ ထိုေန႔။
ထိုေန႔သည္ ဒြါရာဝတီသံတြဲၿမိဳ႕ရွိ ေအာင္ေျမသာစည္ပရိယတၱိစာသင္တိုက္၏ ဦးေဆာင္နာရယက ဆရာေတာ္ အရွင္ဘဒၵႏၲကုသလ (ဂႏၲဝါစကပ႑ိတ) သို႔ မဟုတ္ ရခိုင့္သမိုင္းသုေတသီ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ စာေရးဆရာ ဒြါရာဝတီ-အသၽွင္ကုသလ (ေငြသဇင္) ဆရာေတာ္ ဘဝနတ္ထံပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားခဲ့ေန႔ျဖစ္သည္။ ရခိုင္လူထုတစ္ရပ္လုံး၏ ဦးေဆာင္လမ္းျပဆရာေတာ္တစ္ပါး မေမၽွာ္လင့္ဘဲ ေႂကြလြင့္သြားခဲ့ရေသာေန႔ျဖစ္သည္။ ထိုထက္မက ဆိုရမည္ဆိုလၽွင္ ရခိုင္စာေပ၊ ရခိုင့္သမိုင္း၊ ရခိုင့္ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ရခိုင္တစ္မ်ိဳးသားလုံးစည္းမႈ၏ အေရွ႕ၿမိဳ႕ရိုးခံ တပ္ႀကီးတစ္ခု က်ိဳးပ်က္ေႂကြက်သြားခဲ့ရေသာေန႔တစ္ေန႔ပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုေန႔သည္ ရခိုင္လူထုတစ္ရပ္လုံးအတြက္ ႀကီးမားလြန္းေသာဆုံးရႈံးမႈႀကီးတစ္ရပ္ကို မေမၽွာ္လင့္ဘဲ ရရွိလိုက္ေသာေန႔ပင္ ျဖစ္ေလသည္။

(ႏွစ္)
ကိုယ့္စာေပ ကိုယ္မစစ္
မ်က္ႏွာလွစ္ ေရွာင္ခြာ။
“အေမေက်ာ္ ေဒြးေတာ္လြမ္း”
ဝမ္းနည္းစရာ။
ယဥ္ေက်းမႈ မကြယ္ကာ
မ်ိဳးႏြယ္ပါ ဆိတ္သုဥ္း။ ”
“ ယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္ပ်က္ရင္ျဖင့္
အသက္ပင္ ရႉမဝနိုင္ေတာ့
လင္းတငိုင္ မွိုင္ကာေဆြးလို႔ရယ္
ေခြးျဖစ္မယ့္ထုံး။ ”
(ဒြါရာဝတီ-အသၽွင္ကုသလ(ေငြသဇင္) ၏
လူမ်ိဳး၏ အသက္ေသြးေၾကာကဗ်ာမွ)

၁၉၆၁ ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ-၁၃ ရက္ေန႔၊ ရခိုင္-ျမန္မာသကၠရာဇ္-၁၃၂၂ ခုႏွစ္၊ တေပါင္းလကြယ္ေန႔ ထိုေန႔သည္ သိုးေဆာင္းဂဏန္းအကၡရာတြင္ ကံဆိုးမိုးေမွာင္က်ဂဏန္း-၁၃ ဂဏန္း စိုးမိုးေသာေန႔ျဖစ္သကဲ့သို႔ ရခိုင္- ျမန္မာျပကၡဒိန္ထဲတြင္လည္း ျပသဒါးေန႔၊ တနလၤာေန႔ ျဖစ္၏။ ရခိုင္-ျမန္မာျပကၡဒိန္အလိုအရ နဂါးဦးေခါင္း ေတာင္ဖက္သို႔လွည့္၏။

ထိုေန႔က ေဖေဖာ္ဝါရီလ၏ ေဆာင္းေႏွာင္းႏွင္းႂကြင္းႏွင္းက်န္ကေလးမ်ားသည္ ထုထည္ႀကီးမားလြန္းစြာ ပိုးပိုး ေပါက္ေပါက္ေႂကြက်ေန၏။ ညေလညင္းတို႔ ကသုတ္ကရက္ေမႊ႕ရမ္းတိုက္ခိုက္ေနသျဖင့္ တုန္ရီေအးစက္မႈတို႔က အရိုးခိုက္မတတ္ပင္ ရွိေတာ့သည္။ အခ်ိန္မွာ ညကိုးနာရီေက်ာ္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ သံတြဲၿမိဳ႕၊ ေရႊေလွေက်းရြာ ကေလးသည္ လကြယ္ည၏အေမွာင္ထုေအာက္တြင္ ၿငိမ္သက္ေနသည္။

ညဦးယံ အိုးသိမ္းၾကက္တြန္သံႏွင့္ ေခြး ေဟာင္သံတခ်ိဳ႕မွလြဲလၽွင္ ေရႊေလွတစ္ရြာလုံး မီးခြက္မွိတ္ကာ တိတ္ဆိတ္ေနသည္။ သို႔ေသာ္ ဦးသိန္းျမင့္ႏွင့္ ေဒၚျမတင္တို႔၏ ေနအိမ္ကေလးထဲတြင္မူ ေရနံဆီမီးခြက္အလင္းေရာင္ ဝါၾကင္ၾကင္ကေလးက မွိတ္တုတ္မွိတ္တုတ္ျဖင့္ လင္းလက္ေန၏။ ထို႔အျပင္ အိမ္အတြင္းဖက္ဆီမွ အမ်ိဳးသမီးတခ်ိဳ႕၏ တီးတိုးစကားေျပာသံႏွင့္ ၿငိမ္းျငဴ သံတခ်ိဳ႕ကို ခပ္သဲ့သဲ့ၾကားေနရေလသည္။

မၾကာမီ ရြာဦးဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းဆီမွ တုန္းေမာင္းေခါက္သံ ဆယ္ခ်က္ ထြက္ေပၚလာ၏။ ထိုတုန္း ေမာင္းေခါက္သံႏွင့္ မေရွးမေႏွာင္းမွာပင္ “အူဝဲ” ဟူေသာ ကေလးငိုသံစူးစူးကေလးက ကပ္ပါလာ၏။ ထို႔ေနာက္ တြင္ “ေမြးၿပီေဟ့… ေယာက်္ားေလးေဟ့…” ဟု ဝမ္းသာအားရေအာ္လိုက္ေသာ ဝမ္းဆြဲလက္သည္၏ အသံက က်ယ္ေလာင္စြာထြက္ေပၚလာျပန္သည္။ ေရႊေလွေက်းရြာ၏ တိတ္ဆိတ္ေနေသာ တေပါင္းလကြယ္ည ကေလးသည္ ရြာဦးေက်ာင္းမွတုန္းေမာင္းေခါက္သံ၊ ေမြးကင္းစကေလးငိုသံႏွင့္ ဝမ္းဆြဲလက္သည္မႀကီး၏ ေအာ္ဟစ္သံမ်ားျဖင့္ တဒဂၤဆူညံသြားေလေတာ့သည္။

ထိုေန႔သည္ ပုံမွန္လည္ပတ္ေနေသာ ကမၻာေျမႀကီးအတြက္ သမရိုးက်ေန႔တစ္ေန႔ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ေလးရပ္ဝတီရခိုင္ျပည္အတြက္မူကား တန္ဖိုးအနဂၣထိုက္ေသာ အာဇာနည္တစ္ဦးကို မီးရႉးသန႔္စင္လိုက္ေသာ ေန႔တစ္ေန႔ျဖစ္သည္။ ထိုေန႔သည္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ ရခိုင့္ဝတီေလးရပ္တို႔၏ ညီညြတ္ျခင္းသေကၤတ၊ ရခိုင့္စာေပ၊ ရခိုင့္သမိုင္းႏွင့္ ရခိုင့္ယဥ္ေက်းမႈတို႔၏ အေရွ႕ၿမိဳ႕ရိုးခံတပ္ဦးတစ္ခုအျဖစ္ ေက်ာ္ေဇာထင္ရွားလာမည့္ ဒြာရာဝတီ-အသၽွင္ကုသလ (ေငြသဇင္) ကို မီးရႉးသန႔္စင္ဖြားျမင္လိုက္ေသာ ေန႔ပင္ျဖစ္ေလသည္။

အေနာက္တိုင္းအယူအဆအရ ကံဆိုးမိုးေမွာင္က်ျခင္းသေကၤတ ၁၃ ဂဏန္း၊ ရခိုင္-ျမန္မာေဗဒင္က်မ္းဂန္အလိုအရ ကံဆိုးျခင္းသေကၤတ ျပသဒါးေန႔တြင္ မရဏဖြားတစ္ဦးအျဖစ္ မီးရႉးသန႔္စင္လာခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္၏ ေမြးေန႔က ထူးျခားလွပါသည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ ကံဆိုးျခင္းသေကၤမ်ားျဖင့္ ေမြးဖြားလာခဲ့ေသာ ထိုမရဏဖြားတစ္ဦးသည္ ရခိုင္လူထုတစ္ရပ္လုံး၏ စံျပဳေလးစားထိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးအျဖစ္ ေမာ္ကြန္းဝင္ခဲ့သူပင္ ျဖစ္ေလသည္။

(သုံး)
 ဆရာေတာ္ ဒြါရာသတီ-အသၽွင္ကုသလ(ေငြသဇင္) ၏ ငယ္နာမည္မွာ ေမာင္ေက်ာ္ရွိန္ ျဖစ္သည္။ ဖခ မည္းေတာ္ ဦးသိန္းျမင့္ႏွင့္ မယ္ေတာ္ ေဒၚျမတင္တို႔မွ ဖြားျမင္ေသာ သားသမီးငါးေယာက္ထဲတြင္  အေထြးဆုံးသားျဖစ္သည္။ ေမာင္ေက်ာ္ရွိန္ကေလးသည္ ငယ္စဥ္အခ်ိန္က ပန္းခ်ီေရးဆြဲရန္ အလြန္ဝါသနာပါခဲ့သည္။ သူ ေျခာက္ႏွစ္သားအရြယ္ခန႔္ေရာက္ေသာအခါ မီးေသြးခဲမ်ားကိုအသုံးျပဳ၍ အိမ္နံရံမ်ား၊ အိမ္တိုင္မ်ားႏွင့္ ၾကမ္းခင္းမ်ားေပၚတြင္ ပန္းခ်ီ႐ုပ္ပုံမ်ားကို မျပတ္ေရးဆြဲေနတတ္၏။ ႀကီးလာလၽွင္ ပန္းခ်ီဆရာလုပ္မည္ဟု စိတ္ကူးယဥ္ ေနတတ္သူလည္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ေမာင္ေက်ာ္ရွိန္ကေလး၏ စိတ္ကူးႏွင့္ ဝါသနာသည္ တကယ့္လက္ေတြ႕တြင္ ျဖစ္မလာခဲ့ေခ်။

ေမာင္ေက်ာ္ရွိန္ အသက္ ၉ ႏွစ္သားအရြယ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ မိဘမ်ားက ရွင္သာမေဏျပဳေပးၾကသည္။ ရွင္သာမေဏ၏ဘြဲ႕ေတာ္မွာ ရွင္ကုသလ ျဖစ္၏။ အရွင္ ကုသလ သည္ ရွင္သာမေဏဘဝတြင္ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာတရားမ်ားကို သင္ယူရင္း တစ္ဖက္မွလည္း ကဗ်ာစာေပတို႔ကို ေရးသားကာ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနေတာ့သည္။ ရွင္ကုသလသည္ သံတြဲၿမိဳ႕၊ ေရႊေလွေက်းရြာ၊ ဇီးကုန္းေက်းရြာ၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႏွင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕တို႔တြင္ ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာစာေပမ်ားကို ေလ့လာဆည္းပူးသင္ယူခဲ့သည္။ ၁၉၈၂ ခုႏွစ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါတြင္ အစိုးရ ပထမအႀကီးတန္းစာေမးပြဲကို ဝင္ေရာက္ေျဖဆိုကာ ေအာင္ျမင္ခဲ့သည္။ ရွင္ကုသလသည္ ပညာေရးတြင္ ဓမၼာစရိယတန္းအထိ သင္ယူတတ္ေျမာက္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ၂၀.၅.၁၉၈၂ ခုႏွစ္တြင္ ရဟန္းေဘာင္သို႔ တက္ေရာက္ခဲ့သည္။

ဆရာေတာ္သည္ သံတြဲၿမိဳ႕နယ္၊ သူေဌးေခ်ာင္း(သေဒးေခ်ာင္း)၊ မန္ေက်းေခ်ာင္းရြာ ဝိဇယရံသီေက်ာင္း တြင္ ၁၉၈၇ မွ ၁၉၉၀ အထိ ေလးႏွစ္တိုင္ သီတင္းသုံးေနထိုင္ကာ စာသင္ၾကားပို႔ခ်ျခင္းႏွင့္ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ ထိုစဥ္အေတာအတြင္း၌ အခ်ိန္ရလၽွင္ရသလို ကဗ်ာလကၤာမ်ားေရးစပ္ျခင္းႏွင့္ ရခိုင္ သမိုင္းေလ့လာျခင္းတို႔ကို လုပ္ေဆာင္ေနခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္သည္ စာေပအႏုပညာအလုပ္ႏွင့္ ပညာရွာမွီးျခင္း အလုပ္တို႔တြင္ အလြန္ ဇြဲနဘဲႀကီးမားေသာသူျဖစ္သည္။ ထိုအလုပ္မ်ားကိုလုပ္ေဆာင္ေနရပါက ဆြမ္းဘုန္းေပး ရန္ပင္ေမ့ေလၽွာ့ေနတတ္သူျဖစ္၏။

ဆရာေတာ္သည္ ၃၁.၅.၁၉၉၁ ခုႏွစ္တြင္ သံတြဲၿမိဳ႕ရွိ  ၿမိဳ႕မေဝဠဳဝန္ေက်ာင္းတိုက္ကို စာသင္တိုက္အ ျဖစ္ေျပာင္းလဲဖြင့္လွစ္ခဲ့သည္။ ထိုစာသင္တိုက္တြင္ ရဟန္းသာမေဏမ်ားကို ပရိယတၱိ စာေပမ်ား သင္ၾကားပို႔ခ် ရင္းျဖင့္ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနခဲ့ျပန္သည္။ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္သို႔ေရာက္ေသာအခါ သံတြဲၿမိဳ႕၊ ဒြါရာဝတီၿမိဳ႕သစ္၊ မင္းဗာႀကီးလမ္း တြင္ ေအာင္ေျမသာစည္ ပရိပတၱိစာသင္တိုက္ကို ဖြင့္လွစ္တည္ေထာင္ခဲ့သည္။ ထိုေက်ာင္းတိုက္တြင္ ဦးေဆာင္ နာယကဆရာေတာ္အျဖစ္ သီတင္းသုံးေနထိုင္ရင္း သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကို စဥ္ဆက္မျပတ္ လုပ္ေဆာင္ေနခဲ့သည္။ ေအာင္သုခဓမၼရိပ္သာတရားစခန္း၏ ဦးစီးပဓာန နာယကဆရာေတာ္၊ ဒြါရာဝတီပရိယတၱိသာသနာႏုဂၢ ဟစာေမးပြဲတြင္ ပုစၧကတာဝန္ခံ၊ အစိုးရပထမျပန္စာေမးတြင္ ႀကီးၾကပ္ေရးတာဝန္ခံၿမိဳ႕နယ္သံဃဝန္ေဆာင္၊ သံတြဲၿမိဳ႕နယ္ သံဃနာယကအဖြဲ႕ဝင္၊ ရခိုင္ျပည္နယ္သံဃဝန္ေဆာင္၊ ရခိုင္ျပည္နယ္သံဃနာယက တြဲဖက္အက်ိဳးေတာ္ေဆာင္ စေသာ သာသနာ့တာဝန္မ်ားကို မျပတ္တမ္း ထမ္းပိုးေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။

(ေလး)
 ဆရာေတာ္ ကုသလသည္ ကဗ်ာအလကၤာတို႔ေရးသားျခင္းတြင္ အလြန္ အထုံဝါသနာပါသူ ျဖစ္၏။ သူသည္ ပရိယတၱိ၊ ပဋိပတိသာသနာ့တာဝန္မ်ားကို မျပတ္ထမ္းရြက္ေနစဥ္၌ပင္ တဖက္မွလည္း ကဗ်ာလကၤာ၊ ေဆာင္းပါး၊ ဝတၳဳစ စသည္တို႔ကို မဂၢဇင္းမ်ားႏွင့္ စာေစာင္မ်ားတြင္ မျပတ္ေရးသားေနခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္သည္ ဒြါရာဝတီ-အသၽွင္ကုသလ (ေငြသဇင္) ကေလာင္အမည္ျဖင့္ ရခိုင္စာေပႏွင့္ ရခိုင္သမိုင္းဆန္းစစ္ေလ့လာခ်က္မ်ားကိုလည္း မျပတ္တမ္းေရးသားေနခဲ့သည္။ ကိုယ္တိုင္သည္လည္း ရခိုင့္သမိုင္းဆိုင္ရာသုေတသနလုပ္ငန္းမ်ားကို ေျမျပင္ကြင္းဆင္းေလ့လာမႈမ်ားကို စဥ္ဆက္မျပတ္ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္။ ရခိုင္စာေပ၊ ရခိုင္စကားႏွင့္ပတ္သက္၍ ေလ့လာဆန္းစစ္သုံးသပ္ခ်က္မ်ားကို စာအုပ္မ်ား ထုတ္ေဝခဲ့သည္။ ရခိုင္စာေပသင္ရိုးညႊန္တမ္း ျပဳစုေရးအဖြဲ႕တြင္ အဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦးအေနျဖင့္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။

ဆရာေတာ္သည္ ၁၉၈၄ ခု ႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလထုတ္ ေငြတာရီမဂၢဇင္းတြင္ “ရင္းမာလွိုင္သင္း ေတာ္သလင္း” ေဆာင္းပါးျဖင့္ စတင္ဝင္ေရာက္ခဲ့ၿပီး မင္းေရႊစင္၊ အသၽွင္ကုသလ(သူေဌးေခ်ာင္း)၊ ၿမိဳ႕ပ်ံနန္းမွ ရဟန္း စာဆို၊ သံတြဲၿမိဳ႕- ေအာင္ေျမသာစည္ဆရာေတာ္၊ ေငြသဇင္ (ဒြါရာဝတီ) စေသာကေလာင္ခြဲမ်ားစြာျဖင့္ စာစုံေရးသားခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ စာေပအႏုပညာအလုပ္တြင္ ဆရာ ေတာ္၏ အဓိကသြားရာလမ္းေၾကာင္းမွာ ရခိုင္စာေပ ႏွင့္ ရခိုင္သမိုင္းေလ့လာခ်က္မ်ားပင္ ျဖစ္၏။ ဆရာေတာ္ သည္ ယခင္ျမန္မာနိုင္ငံစာနယ္ဇင္းအဖြဲ႕ႏွင့္ ယခုျမန္မာ နိုင္ငံစာေရးဆရာအသင္းတို႔တြင္ အဖြဲ႕ဝင္ စာေရးဆရာတစ္ဦးျဖစ္သည္။ ဆရာေတာ္၏ အဖြဲ႕ဝင္အမွတ္မွာ (၇၆၅၄) ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ ယခင္ သံတြဲၿမိဳ႕နယ္ စာေပႏွင့္ စာနယ္ဇင္းအဖြဲ႕ႏွင့္ ယခု ျမန္မာနိုင္ငံစာေရးဆ ရာအသင္း၏ ၿမိဳ႕နယ္နာယက တာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ထားခဲ့သည္။

ဆရာေတာ္သည္ မဂၢဇင္းႏွင့္စာေစာင္ေပါင္း (၈၂) ခုတို႔၌ ကဗ်ာ၊ ေဆာင္းပါးႏွင့္ ရခိုင့္ သမိုင္းသုေတ သနစာတန္းမ်ား ေရးသားခဲ့သည္။ ထို႔အျပင္ သူဘဝတေလၽွာက္တြင္ သဇင္ပန္းတို႔လန္းေျမ(၂၀၀၃)ရခိုင့္တစ္ ဆယ့္ႏွစ္ရာသီ(၂၀၀၄)။ ဘဝေလာကဓံ လွိုင္းခတ္သံ၊ အားသစ္နဲ႔မာန္ခ်ီ၊ သိဂၤေလာဝါဒဆုံးမစာ၊ လူစြမ္းလူစ၊ ရခိုင္ဌာနီလာရာသီက်မ္း၊ ၿငိမ္းေအးမႈဓမၼရသ၊ ဟိုဖက္ၿခံက အသံမ်ား၊ အိုမႏုသ စိတ္ဓာတ္မက်နဲ႔၊ ေအာင္ေၿမ သာစည္ဝတ္စဥ္ႏွင့္ ၃၈ ျဖာ မဂၤလာေလးခ်ိဳး၊ ရခိုင္လူမ်ိဳးႏွင့္ ျမန္မာစာ (ပထမႀကိမ္၊ ဒုတိယအႀကိမ္၊ တတိယအ ႀကိမ္)၊ ကဗ်ာအလကၤာက်မ္း၊ ရခိုင္တို႔၏ ပဥၥမသဂၤါယနာတင္သမိုင္း စေသာ စာအုပ္ ၁၄ အုပ္ကို ေရးသားရိုက္ ႏွိပ္ထုတ္ေဝခဲ့သည္။

ဆရာေတာ္ သည္ သံတြဲၿမိဳ႕နယ္၊ ေအာင္ေျမသာစည္ေက်ာင္းဝင္းအတြင္း၌ အႏုပညာရင္ျပင္တစ္ခုကို ဖြင့္လွစ္ထားရွိၿပီး ထိုရင္ျပင္ထဲတြင္ သံတြဲခရိုင္နယ္တဝိုက္မွ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားခဲ့ၾကေသာ ရခိုင့္ဂုဏ္ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ကမၺည္းေက်ာက္စာတိုင္မ်ား စိုက္ထူထားရွိသည္။ ဆရာေတာ္သည္ ရခိုင့္ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ပတ္သက္၍ သံတြဲၿမိဳ႕၊ ငပလီကမ္းေျခတြင္ သၽွစ္ေသာင္းေျမႇာက္ပြဲကို ယခုေနာက္ပိုင္းႏွစ္မ်ား၌ ႏွစ္စဥ္ ဦးေဆာင္းက်င္းပခဲ့ သည္။

ဆရာေတာ္၏ အထူးျခားဆုံး ဂုဏ္ပုဒ္တစ္ခုမွာ ရခိုင္လူမ်ိဳးတို႔ကို တစ္စုတစ္စည္းတည္း ျဖစ္ေစျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ရခိုင္လူမ်ိဳးမ်ားထဲတြင္ ေတာင္ပိုင္းႏွင့္ ေျမာက္ပိုင္းဟူေသာအစြဲတစ္ခုရွိေနျခင္းကို ဆရာေတာ္မွ ေခ် ဖ်က္နိုင္ခဲ့သည္။ ရခိုင္လူမ်ိဳးတို႔တြင္ ေျမာက္ပိုင္းသားႏွင့္ ေတာင္ပိုင္းသားဟူ၍ ကြဲျပားမႈမရွိေၾကာင္းကို ဆရာ ေတာ္က သက္ေသျပသည္။ ရခိုင့္သမိုင္းႏွင့္ ရခိုင္တို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈအႏုပညာတို႔သည္ ရခိုင္ေတာင္ပိုင္းႏွင့္ ရခိုင္ေျမာက္ပိုင္းဟူ၍ ကြဲျပားမႈမရွိဘဲ ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္ တစုတစည္းတည္း ဆင္းသက္လာခဲ့ေၾကာင္းကို ဆရာေတာ္မွ ယုံၾကည္သည္။

ရခိုင္အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ႏွင့္ ရခိုင့္သမိုင္းဗဟုသုတအားနည္းေသာ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေတာင္ပိုင္းၿမိဳ႕နယ္ မ်ားထဲတြင္ ဆရာေတာ္သည္ ရခိုင့္ယဥ္ေက်းမႈအႏုပညာ၏ အေရွ႕ၿမိဳ႕ရိုးခံတပ္ဦး ျဖစ္သည္။ ထိုသို႔ေသာ စံျပဳထိုက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး ေစာစီးစြာေႂကြလြင့္သြားျခင္းမွာ ရခိုင္လူမ်ိဳးတို႔အတြက္ ျပန္လည္ အစားထိုးမရနိုင္ေသာ ဆုံးရႈံးမႈႀကီးတစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ေနာင္တြင္ ဆရာေတာ္ကဲ့သို႔ေသာ ရခိုင့္ဂုဏ္ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး ေပၚထြန္းလာနိုင္ရန္မွာ မည္မၽွအထိ ၾကာျမင့္ဦးမည္ကိုလည္း မေသခ်ာေပ။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ ဆရာေတာ္သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိခဲ့စဥ္အခ်ိန္ခါက သယ္ပိုးထမ္းရြက္ခဲ့သမၽွ ရခိုင့္သမိုင္းေပးတာဝန္မ်ားကိုအမွတ္ရ ေအာက္ေမ့ရင္းျဖင့္ ရခိုင္လူမ်ိဳးတိုင္း ဆရာေတာ္ကို အတုယူၾကရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ရခိုင္သူျမတ္၊ ဦးဥတၱမႏွင့္ ဒြါရာယတီ- အ သၽွင္ကုသလ (ေငြသဇင္) စေသာ ရဟန္းေတာ္သုံးပါးသည္ ရခိုင္လူမ်ိဳးတို႔အတြက္ အဖိုးအနဂၣထိုက္ေသာ ရဟန္းပညာရွိမ်ားပင္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။ ။

(မွတ္ခ်က္။ ။ ဆရာေတာ္၏ ေထ႐ုပၸတၱိအက်ဥ္းကို အက်ယ္ဖြင့္ဆိုထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)
ရကၡ

Author: Admin