DMG ၊ ဩဂုတ္ ၂၃

(Satire/သေရာ္စာ)

ကြၽန္ေတာ္ ငယ္ငယ္တုန္းက လူႀကီးသူမေတြ ေျပာၾကတဲ့ စကားဝိုင္းေတြနား အၿမဲလိုလိုပဲ သြားနားေထာင္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေဆာင္းရာသီရဲ႕ မနက္အာ႐ုံနဲ႔ ညေနပိုင္း မီးလႈံေနၾကတဲ့ ဝိုင္းေတြမွာေပါ့။
ငါးေျခာက္ဖုတ္တို႔ ေျမပဲေလွာ္တို႔နဲ႔ မီးဖိုေဘးက ေရေႏြးဝိုင္းမွာ လူႀကီးေတြလည္း စုံလွသလို စိတ္ဝင္စားစရာ အေၾကာင္းေတြလည္း နားေထာင္ရေတာ့ သြားျဖစ္ပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ေဒသက ပင္လယ္ကြၽန္း ေသးေသးေလးပါ။ ဒါေပမဲ့ တစ္ခါမွာေတာ့ က်ားတစ္ေကာင္ ေရာက္လာဖူးတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ရမ္းၿဗဲကြၽန္းမႀကီးဘက္ကပဲ ကူးလာခဲ့ပုံရပါတယ္။ မာန္ေအာင္ကြၽန္းနဲ႔ဆိုေတာ့ နည္းနည္း ပိုေဝးတာကိုး။ အဲဒီေတာ့ ကြၽန္းေပၚေရာက္လာတဲ့ က်ားက သူတို႔ ေျပာစကားအရ အစ ပထမခါေတာ့ က်ားဆိုး(က်ားနာခဲ) တစ္ေကာင္ေတာ့ ဟုတ္လိမ့္မယ္ မထင္ဘူး။ ဒါေပမဲ့လည္း အစာေရစာ ငတ္ျပတ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ လယ္သမားေတြရဲ႕ ႏြားေတြကို သတ္ျဖတ္စားေသာက္လာပါေတာ့တယ္။

တကယ္ေတာ့ က်ားတစ္ေကာင္ရဲ႕ အစာအိမ္မွာ ႏြားတစ္ေကာင္လုံးကို စားေသာက္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ မႀကီးက်ယ္လွပါဘူး။ ဆိုေတာ့ သူစားေသာက္ၿပီးလို႔ မကုန္တဲ့ အသားေတြ အ႐ိုးေတြကို ေခြးအေတြ၊ က်ီးကန္းေတြက စားသုံးၾကတာေပါ့။

လယ္သမားေတြက လယ္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္ဆိုရင္ ႏြားေတြကို ေနမဝင္ခင္အခ်ိန္ကတည္းက ႏြားတင္းကုပ္ထဲကို သြင္းၿပီး ေကာက္႐ိုးေျခာက္ေတြေကြၽးကာ တဲတိုင္ေတြမွာ ခ်ည္ထားခဲ့ေလ့ ရွိၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ေတြနဲ႔ပဲ ႐ႊံ႕တလူးလူး မိုးတစိုစိုနဲ႔ လယ္ယာလုပ္ငန္း ၿပီးဆုံးတဲ့အထိ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကေလေတာ့ မွက္၊ ျခင္ႏွင့္ ျဖဳတ္ေကာင္တို႔ရဲ႕ ေသြးစုပ္ျခယ္လွယ္ျခင္းကို ခံရမွာစိုးလို႔ မီးေမႊးၿပီးေတာ့ ထားခဲ့တတ္ၾကပါတယ္။

ႏြားေတြကို ခ်ည္တိုင္မွာခ်ည္ၿပီးေတာ့ ျပန္လာရင္ ႏြားတင္းကုပ္ထဲမွာ မီးခိုးတလူလူနဲ႔ တကယ္ကို ၾကည့္ေကာင္းလွတဲ့ ျမင္ကြင္းတစ္ခုပါ။ မနက္မိုးလင္းတဲ့ အခ်ိန္ေရာက္ျပန္ေတာ့လည္း ႐ြာနဲ႔ အနီးအနားမွာရွိတဲ့ တဲပိုင္ရွင္ေတြက မနက္ေစာေစာ ႏြားေတြကို တဲအျပင္ထုတ္ အစာေရစာေကြၽး သူတို႔ရဲ႕ အညစ္အေၾကးေတြကို သိမ္းက်ဳံးၿပီးေတာ့ သန႔္ရွင္းသပ္ရပ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ၾကေပမဲ့ ေက်း႐ြာနဲ႔ အလွမ္းေဝးတဲ့ လယ္ပိုင္ရွင္ေတြမွာေတာ့ မနက္စာကို ဆယ္နာရီေလာက္မွာစားၿပီးေတာ့ နာရီဝက္နီပါး သြားရတဲ့ ေတာလမ္းခရီးကို ေလွ်ာက္ကာ မိမိတို႔ ႏြားေတြ အစာေရစာ ဝၿဖိဳးေရးကို ႀကိဳးပမ္းရပါေတာ့တယ္။ တနည္းအားျဖင့္ ႏြားေက်ာင္းတယ္ေပါ့ေလ။

အဲဒီလိုနဲ႔ ႏြားေတြ တစ္ေကာင္ၿပီးတစ္ေကာင္ သတ္ျဖတ္စားေသာက္ျခင္းကို ခံေနရတဲ့ လယ္သမားေတြဟာ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ သံသယ ဝင္လာပါေတာ့တယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ယုံၾကည္မႈ ေလ်ာ့နည္းလာကာ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္မႈလည္း မရွိဘဲ ကိုယ့္ႏြားကို သတ္ျဖတ္စားေသာက္သူလို႔ သံသယရွိတဲ့သူ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ႏြားတစ္ေကာင္ကို ညအခ်ိန္ လူေျခတိတ္ခ်ိန္မွာ သြားေရာက္ သတ္ျဖတ္တာမ်ိဳးေတြပါ ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။

ဒါေပမဲ့ က်ားသတၱဝါ သတ္ျဖတ္စားေသာက္ပုံနဲ႔ လူတစ္ေယာက္ သတ္ျဖတ္စားေသာက္ပုံခ်င္းဟာ ကြဲျပားျခားနားမႈေတြ ရွိေနပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ ပိန္လွီေနတဲ့ ႏြားေတြကိုထက္ အသားအရည္ ျပည့္ၿဖိဳးလွတဲ့ ႏြားေကာင္းႏြားသန႔္ကိုသာ ေ႐ြးၿပီး စားေသာက္ေလ့ရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေဒသဟာ ပင္လယ္ကြၽန္းဆိုေပမဲ့လည္း ေတာေတာင္ထူထပ္တဲ့ အေနအထားမွာ ရွိေနပါတယ္။ လူႀကီးသူမေတြ ေျပာစကားအရေတာ့ က်ားဆိုတဲ့သတၱဝါဟာ တစ္ေနရာတည္းမွာ ႏွစ္ရက္ဆက္ လာမစားတတ္ဘူးလို႔လည္း ဆိုပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ က်ေနာ္တို႔လည္း ကိုယ္ေတြ႕ မႀကဳံဖူးေလေတာ့ ေျပာရခက္ပါတယ္။

ဟုတ္ေသာ္ရွိ မဟုတ္ေသာ္ရွိ က်ားတို႔ရဲ႕ အမူအက်င့္က ေတာေျပာင္းတတ္တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ သူတို႔စကားဝိုင္းက ၾကားသိခဲ့ရပါေတာ့တယ္။ ဒီေန႔ ဒီေနရာမွာ က်က္စားၿပီးရင္ ေနာက္တစ္ေန႔ ေနာက္တစ္ေနရာမွာ က်က္စားတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

တေျဖးေျဖးနဲ႔ လူေတြက သူတို႔ရဲ႕ ႏြားေတြ သတ္ျဖတ္စားေသာက္ခံထားရပုံေတြကို သတိထားလာမိၾကပါေတာ့တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သတ္ျဖတ္ခံထားရတဲ့ ပုံစံခ်င္း တူေနတာေတြ မ်ားလာၾကလို႔ပါပဲ။

ဒါေပမဲ့ ခက္တာက ပင္လယ္ကြၽန္း ေသးေသးေလးေပၚမွာရွိတဲ့ အႀကီးဆုံးသတၱဝါက ကြၽဲနဲ႔ႏြားပဲ ရွိခဲ့တာဆိုေတာ့ စဥ္းစားရ ခက္ေနၾကတဲ့ အေျခအေန။ ပေဟဠိတစ္ခုကို အေျဖရွာၾကရၿပီေပါ့။ သိပ္မၾကာပါဘူး ေတာဘယံကို ပဲ့တင္ထပ္တဲ့ ဟိန္းသံႀကီးတစ္ခုကို အနီးအနား ပတ္ဝန္းက်င္ ႐ြာေတြကလည္း ၾကားလိုက္မိၾကတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

အရင္တုန္းက တစ္ခါမွ မၾကားဖူးတဲ့ ဒီ ဟိန္းသံႀကီးဟာ အဲဒီအနီးတဝိုက္မွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ ႐ြာသားေတြအေပၚမွာ ေၾကာက္စိတ္ကို ျဖစ္ေပၚေစခဲ့ပါေတာ့တယ္။ ကိုယ္တို႔ေနတဲ့ေနရာကလည္း ပင္လယ္ထဲကကြၽန္း တစ္ခါမွ မၾကားဖူးရတဲ့အသံကိုလည္း ၾကားရေလေတာ့ ေတာသူေတာင္သားေတြပဲေလ ေၾကာက္လန႔္ၾကမွာေပါ့။ တတ္သိနားလည္မယ္လို႔ ထင္ရတဲ့သူေတြကိုလည္း ေမးျမန္းၾကပါေတာ့တယ္။

အဲဒီတုန္းက အခု ပန္းေတာင္း-ေတာင္ကုတ္လမ္းဟာ ကားလမ္းအဆင့္ မဟုတ္ဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ ရခိုင္ျပည္က ႏြားေတြကို ဗမာျပည္မွာ သြားေရာင္းရမယ္ဆိုရင္ ေတာလမ္းအတိုင္း ရခိုင္႐ိုးမကို ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး ေမာင္းႏွင္ၾကရတဲ့ေခတ္ပါ။ ရခိုင္႐ိုးမမွာ က်ားေတြလည္း အေတာ္ေပါမ်ားေသးတာမို႔ ညအိပ္ရပ္နားတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာဆိုလည္း အလွည့္က် ကင္းေစာင့္ၿပီး အိပ္ၾကရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ဘႀကီးတစ္ေယာက္ကေတာ့ ေျပာဖူးပါတယ္ “လူတြင္ပါလို႔ ႏြားကို က်ားဆြဲတယ္”ဆိုတဲ့ စကားပုံ။ ညည က်ေတာ့ က်ားက ႏြားကိုလာဆြဲတယ္၊ ဆြဲပုံကလည္း ႏြားရဲ႕ လည္ဂုတ္ကို ကိုက္ခဲၿပီးေတာ့ ကာရံထားတဲ့ ၿခံကို ခုန္တာမ်ိဳးဆိုပဲ။ အမွန္ေတာ့ ႏြားကို ေသေအာင္ကိုက္ၿပီးမွ ခ်ီတာမဟုတ္ဘူး၊ က်ားရဲ႕ ကိုက္ခဲခံထားရတဲ့ နာက်င္မႈေၾကာင့္ က်ားခုန္တဲ့အတိုင္း ႏြားလည္း လိုက္ခုန္ရတာလို႔ ေျပာျပပါတယ္။ အဲဒါကို ေၾကာက္လန႔္ၿပီး ကင္းေစာင့္ တာဝန္က်သူက မေအာ္ဟစ္မိတာေၾကာင့္ လူတြင္ပါလို႔ ႏြားကို က်ားဆြဲတာလို႔ ဆိုလိုတာလို႔ ရွင္းျပဖူးတာကို မွတ္သားဖူးပါရဲ႕။

ဆိုေတာ့ ခုနက ေျပာခဲ့တဲ့ အသံနက္ႀကီးကို က်ားဟိန္းသံလို႔ တပ္အပ္ေျပာႏိုင္တဲ့သူက အဲဒီလို ခရီးမ်ိဳးကို သြားခဲ့ဖူးသူေတြသာ သိၾကပါတယ္။ သူတို႔ေတြကပဲ ဒီအသံဆိုးႀကီးဟာ က်ားဟိန္းသံပါလို႔ အတည္ျပဳလိုက္ၾကေတာ့မွ ကြၽန္းေပၚမွာ က်ားဆိုးတစ္ေကာင္ ေရာက္ေနၿပီမွန္း သိလိုက္ၾကပါေတာ့တယ္။

ေတာေကာင္ေတြထဲမွာ ေခ်(ဂ်ီ)ေတြရဲ႕ သဘာဝအရ ေၾကာက္လန႔္ရင္ ေအာ္ (ေဟာက္) တယ္ဆိုေပမဲ့ က်ားေတြကေတာ့ ေၾကာက္ရင္မဟိန္းဘဲ အစာေရစာ ဝဝလင္လင္ စားေသာက္ၿပီးရင္ ဟိန္းတတ္တယ္လို႔ သူတို႔ေတြရဲ႕ စကားဝိုင္းကပဲ ၾကားခဲ့ဖူးပါတယ္။

ဒါဆိုရင္ ဒီက်ားဆိုးကို ဘယ္လိုရွင္းမလဲလို႔ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ၾကတဲ့အခါ သူ႔ကို ဖမ္းဆီးသတ္ျဖတ္မွသာလ်င္ ကြၽဲႏြားမ်ားကို ကာကြယ္ႏိုင္မယ္၊ ေမာင္းထုတ္ဖို႔ဆိုတာကလည္း ပင္လယ္ကြၽန္းျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အလြယ္တကူနဲ႔ မျဖစ္ႏိုင္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီက်ားဟာ တေျဖးေျဖးနဲ႔ အတင့္ရဲလာတာေတြ မ်ားလာေတာ့ ႐ြာသူ႐ြာသားေတြကလည္း သြားသတိလာသတိနဲ႔ စိုးတထိတ္ထိတ္ ျဖစ္ေနၾကရတာလည္း ရင္ေလးစရာ ျဖစ္လာေနပါေတာ့တယ္။

အဲဒီအခ်ိန္အထိ က်ားဟာ ဘယ္အ႐ြယ္အစား၊ ဘယ္လိုက်ားအမ်ိဳးစားလဲဆိုတာကို ဘယ္သူမလည္း မသိၾကေသးပါဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ က်ားႏွိမ္ႏွင္းေရး စီမံခ်က္ ေရးဆြဲၾကရေလၿပီ။ က်ားတစ္ေကာင္တည္းနဲ႔ ႏြားေတြကို ထင္တိုင္းႀကဲ သတ္ျဖတ္စားေသာက္ေနတာကိုလည္း ႐ြာသားေတြက စိတ္နာေနၾကၿပီ။

အဲဒီတုန္းက ေတာဝက္လိုက္တဲ့ ပိုက္ကြန္မ်ိဳးလို ပလပ္စတစ္ ရယ္ဒီမိတ္ ပိုက္ကြန္ေတြက မရွိေသးေလေတာ့ သစ္ပင္ေတြက အေခါက္ေတြကို ခြါၿပီးေတာ့ ေလွ်ာ္ထုတ္ ေနလွန္းၿပီးေတာ့ က်ားကို ေထာင္ဖမ္းမယ့္ ပိုက္ကြန္တစ္ခုကို ရက္လုပ္ခဲ့ၾကရတယ္လို႔ ဘႀကီးတစ္ဦးက ေျပာျပပါတယ္။

ဘယ္ေလာက္ပဲ သတၱိရွိတဲ့ သတၱဝါျဖစ္ပါေစ၊ လူကိုေတာ့ ေၾကာက္လန႔္ၾကသည္က ဓမၼတာပါ။ အဲဒီ ေသာင္းက်န္းေနတဲ့ က်ားဆိုးကလည္း လူကိုေတာ့ ေၾကာက္တတ္တာပါပဲ။ ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္တာက ႐ြာသားညီရင္ က်ားကိုလည္း ဖမ္းလို႔ရတယ္ဆိုတာပါပဲ။

ၿပီးေတာ့မွ အဲဒီက်ား ပုန္းေအာင္ေနႏိုင္ေလာက္တဲ့ ေတာအုပ္ေတြ ေတာင္ေတြကို ရပ္႐ြာအတြင္းက လူငယ္၊ လူ႐ြယ္ေတြက လွံေတြကိုယ္စီနဲ႔ ညာသံေပးကာ လိုက္ထုတ္ၾကေတာ့ ေတာစပ္ႏွစ္ခုၾကားမွာ ေထာင္ထားတဲ့ ပိုက္မွာတိုးခ်ိန္ အသင့္ေစာင့္ေနတဲ့ ပိုက္ေစာင့္ (ေဒသအေခၚ လက္လံေစာင့္) က သံတူ႐ြင္းႏွင့္ ႏွာ႐ိုးကို ေဆာ္ထည့္လိုက္တာ အဲဒီမွာပဲ ပြဲခ်င္းၿပီး ေသသြားခဲ့ပါေတာ့တယ္။

ကြၽန္ေတာ္လည္း တိရိစာၦန္႐ုံေတြ ႐ုပ္ရွင္ေတြႏွင့္  Discovery ခ်န္နယ္ေတြမွာ က်ားေတြကို ၾကည့္ဖူး ျမင္ဖူးပါတယ္။ ၾကားဖူးနားဝရွိသေလာက္ သီခ်င္းေတြထဲမွာလည္းပါသလို သူတို႔ေျပာတဲ့ စကားဝိုင္းထဲမွာ ခဏခဏ ပါေနတဲ့စကားက “ကိုးေတာင္က်ား” ဆိုတဲ့ စကားကိုလည္း စိတ္ဝင္စားေနမိပါေတာ့တယ္။ ခန႔္မွန္းၾကည့္သေလာက္ လူႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ လက္ေတာင္ ကိုးေတာင္ဆိုေတာ့ ၁၄ ေပ-၁၅ ေပ ဝန္းက်င္ ရွိမွာေပါ့။

အဲဒါနဲ႔ပဲ အဲဒီစကားဝိုင္းထဲက ဘႀကီးကို ေမးၾကည့္လိုက္ပါတယ္။ “ဆယ့္ႏွစ္ေတာင္က်ားတို႔ ကိုးေတာင္က်ားတို႔ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ႀကီးမွာပဲေနာ္ဘႀကီး၊ က်ေနာ္တို႔အိမ္ရဲ႕ မ်က္ႏွာစာေတာင္မွ ၁၂ေတာင္ပဲရွိတာ၊ အဲေလာက္အေကာင္ဆို လူကိုေတာင္ အေကာင္လိုက္ မ်ိဳႏိုင္မယ္ထင္တယ္”လို႔လည္း ေျပာလိုက္ေရာ အဲဒီဘႀကီးက ဟက္ဟက္ပက္ပက္ရယ္ၿပီးေတာ့ ျပန္ေျပာပါေတာ့တယ္။

“အလကားပါကြာ… လူေတြက တင္စားၿပီး ေျပာေနၾကတာ… တကယ္ေတာ့ ကိုးေတာင္က်ားဆိုတာ မုတ္ဆိပ္ဖ်ားကေန အျမႇီးဖ်ားအထိ တိုင္းတဲ့ အတိုင္းအထြာကို ေခၚၾကတာ၊ အဲဒီအေကာင္ အျမႇီးကိုသာ ျဖတ္ၿပီး ျပန္တိုင္းၾကည့္ ေလးေတာင္ခြဲပဲ ရွိလိမ့္မယ္…. သိုးထိန္းတဲ့ ေခြးသာသာေလးပဲ ႀကီးတာပါ”တဲ့။

ရမၼာေက်ာ္ေစာ_ေရးသားသည္

Author: Admin