DMG ၊ ဧၿပီ ၂၇

မိုးျမင့္ ေရးသားသည္ (အေတြးအျမင္)

က်ေနာ့္ကို ရခိုင္ျပည္နယ္ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕က ေတာရြာေလးတစ္ရြာမွာ ေမြးပါတယ္။ မဆလ ေခတ္အေတြ႕အၾကဳံကို ၾကဳံခဲ့ရတဲ့ အေဖနဲ႔အေမက ပညာသင္ခြင့္မရွိခဲ့ၾကပါ။ အဲဒီေခတ္တုန္းက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဟာ ရြာရဲ့အျမင့္ဆုံးပညာေရးပါပဲ။ အေဖက အဲဒီ  ဘကပညာေရးကိုရပါတယ္။

ရြာေတြမွာက မိန္းကေလးေတြဆိုတာ အျမဲတန္း ဒုတိယေနရာမွာ အထားခံရတာ ပုံမွန္ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေယာက်ာ္းေလးျဖစ္သူက ပညာသင္ဖို႔အခြင့္အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ အရြယ္ေရာက္လို႔ အိမ္ေထာင္က်တဲ့အထိ အေမလည္းပဲ စာေကာင္းေကာင္း မေရးတတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ အေမက အရမ္းႀကိဳးစားတယ္။ ဇြဲရွိတယ္။ ေခါင္းမာတယ္။ က်ိဳးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္ေအာင္စဥ္းစားၿပီး အာခံရဲတဲ့ သတၱိသူ႔မွာရွိတယ္။

အတန္းစာနဲ႔ အသိပညာ

အဲဒီေခတ္တုန္းက ဗမာစာတတ္ေျမာက္ေရးနဲ႔ "အ"သုံးလုံး သင္တန္းေတြ ရြာမွာလာပို႔ခ်ေတာ့ အေမ သင္ယူတယ္။ တစ္ရြာလုံးမွာ စာကိုေရးတတ္တဲ့သူ ငါးေယာက္ေတာင္မျပည့္ပါ။ က်ေနာ့္အေမ အဲဒီထဲမွာပါတယ္။ အေမက ေရရွည္ကိုေတြးတတ္တယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူ႔ရဲ့ကိုယ္ပိုင္အစီအစဥ္ေတြ အျမဲရွိတတ္တယ္။ အဲဒီအဖိုးမျဖတ္နိုင္တဲ့ ပညာအေမြကို က်ေနာ္အေမ့ဆီက ရခဲ့တယ္။   

အေမက ျမင္တယ္။ ရြာမွာ ဒီအတိုင္းဇာတ္ျမႇပ္ေနရင္ သားသမီးေတြရဲ့ပညာေရးခရီး ဘယ္မွမေရာက္မွာကို အေမသိတယ္။ ဘာလို႔ဆို ရြာမွာ သူ႔မ်က္စိေရွ႕ျဖစ္ေနတာကို ျမင္ေနရတာကိုး။ ခုႏွစ္ေတာ့ က်ေနာ္ေသခ်ာမမွတ္မိပါ။ ၁၉၈၀-၉၀ ဝန္းက်င္ မွာျဖစ္တဲ့ ကိစၥပါ။ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕ တဖက္ကမ္းေတာင္ဘက္မွာရွိတဲ့ မီးၿငိမ္းေတာင္ေပါတဲ့ အရပ္တစ္ခုရွိပါတယ္။

အဲဒီေနရာကို အခုေတာ့ ဓညဝတီ ေရတပ္ဌာနခ်ဳပ္လို႔ သိၾကပါတယ္။ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ အႀကီးဆုံးပါ။ အဲဒီေရတပ္ဌာနခ်ဳပ္ မတည္ခင္ အဲဒီနားတဝိုက္မွာ ေတာင္ေမာ္ရြာနဲ႔ တျခားရြာေသးေသးေလး ၃ ခုေလာက္ရွိခဲ့ပါတယ္။ လူေတြပညာမတတ္၊ အစားဆင္းရဲ၊ ဝင္ေငြလည္းနည္းေတာ့ ေကာလာဟလေတြကလည္း အျမဲလိုလိုရွိေနတတ္ပါတယ္။

ရြာပ်က္၊ တပ္ေရာက္

ကားလမ္းလည္းမရွိ၊ ၿမိဳ႕ေပၚကို ဟင္းေတာင္းရြက္ၿပီး ၃ နာရီ ေတာင္တက္ ေတာင္ဆင္းသြား၊ ကူးတို႔တခါစီးၿပီးေတာ့ ၿမိဳ႕ေပၚသြား ေဈးေရာင္းၾကပါတယ္။ ဒီလိုရလာတဲ့ေငြကို အေပါင္းအသင္းေတြနဲ႔ျပန္လာတဲ့အခါ ေတာေတာင္ေတြၾကားထဲ လက္နက္အားကိုးနဲ႔ ဓါးျမတိုက္တာမ်ိဳး ခံရတတ္ပါတယ္။

ေရတပ္ဌာနခ်ဳပ္မခ်ခင္ ေတာင္ေမာ္ရြာဆို အျမဲလိုလို ဓါးျမတိုက္ခံရေတာ့ ရြာလည္းပ်က္သြားပါတယ္။ ဘယ္သူမွ မေနရဲပါဘူး။ တျခားရြာကိုေျပးသူေျပး၊ ၿမိဳ႕ေပၚေျပာင္းသူေျပာင္းနဲ႔ ရြာဟာ ခဏေလးအတြင္းမွာ ကြင္းျပင္အျဖစ္က်န္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၈၈ အေရးခင္းတုန္းကေတာ့ ရြာမွာ ေထြေထြထူးထူး ဘာမွမျဖစ္ပါ။ ၁၉၈၅ ကေန ၁၉၉၀ ဝန္းက်င္မွာျဖစ္မယ္ထင္တယ္။

ဓညဝတီဌာနခ်ဳပ္စတည္ေတာ့ ရြာကလူေတြကို လုပ္အားေပးေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေပၚတာဆြဲပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက စားနပ္ရိကၡာဖူလုံဖို႔နဲ႔ တာေဘာင္ေတြ ဆည္ဖို႔အတြက္ တစ္အိမ္တစ္ေယာက္ မျဖစ္မေန လိုက္ရပါတယ္။ အိမ္ေၿခ ၂၀၀ ေလာက္ရွိတဲ့ရြာဆိုေတာ့ လူအေယာက္ ၂၀၀ ေပါ့။ က်ေနာ္က အရမ္းငယ္ေတာ့ ၅ တန္းအရြယ္ ေက်ာင္းသူ က်ေနာ့္အစ္မ အဲဒီတုန္းက တာေဘာင္ေတြသြားဆည္ရတယ္။ ေညာင္းညာလို႔ခဏနားခိုသူေတြ အရိုက္ခံရပါတယ္။

ကိုယ့္လယ္ယာကို သီးစားျပန္ငွားစိုက္ရ

ဘာတျပားတခ်ပ္မွ မရပါ။ မနက္မိုးလင္းကေန ေခၚသြား ညေန ၅ နာရီေလာက္မွ အိမ္ျပန္ေရာက္ပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ လမ္းခင္းတဲ့ေနရာမွာ ေက်ာက္ထုတာေတြကို သြားၾကည့္တာ တခါရွိဖူးတယ္။ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕နဲ႔ဓညဝတီဌာနခ်ဳပ္ကို ဆက္သြယ္တဲ့ တခုတည္းေသာ ကားလမ္းပါ။ အဲဒီလမ္းကို ေနာက္ၿပီးေတာ့ ရဲဘက္က်တဲ့ေထာင္သားေတြကိုလည္း ခိုင္းပါတယ္။  

အဲဒီေနရာက အခု နိုင္ငံေရးသမားေတြ လူေတြသိၾကတဲ့ ေက်ာက္ျဖဴအထူးစီးပြားေရးဇုံ (SEZ) ေနရာပါပဲ။ ကမၻာ့နိုင္ငံေရးဇတ္ခုံေပၚမွာ မဟာဗ်ဴဟာက်တဲ့ေနရာလို႔ တင္စားခံရ ေဒၚလာဘီလီယံခ်ီတန္တဲ့ေနရာပါ။ စစ္တပ္ေဖာက္ခဲ့တဲ့လမ္း လယ္ကြင္းျပင္ ျဖတ္သြားတယ္။ တျပားမွ ေလ်ာ္ေၾကးမရပါ။ သိမ္းလိုက္တဲ့ေတာင္ေတြဟာ ေဒသခံေတြရဲ့ေနရာေတြျဖစ္တယ္။ ျခဴးျပား တျပားမွ မရပါ။ အဆိုးဆုံးကေတာ့ စစ္ေတာနဲ႔ သစ္ပုတ္ေတာင္ဆိုတဲ့ရြာေတြပါ။ အဲဒီႏွစ္ရြာဟာ ဓညဝတီ ဌာနခ်ဳပ္ရဲ့ ၿခံစည္းရိုးထဲမွာ အခုထိေနရပါတယ္။ တခ်ိန္က ကိုယ္ပိုင္ခဲ့တဲ့ေျမကို ကိုယ္က ဌာနခ်ဳပ္မႉးဆီမွာ သီးစားငွားၿပီး ျပန္စိုက္ရပါတယ္။ ၂၄ နာရီ ကိုယ္စိတ္ႀကိဳက္ ဝင္ထြက္ခဲ့လို႔ရတဲ့ေနရာဟာ စစ္တပ္က ရပ္ဆိုရပ္၊ ဘယ္အခ်ိန္မထြက္ရဆိုတဲ့ ခ်ဳပ္ေႏွာင္မႈေအာက္ကို ေရာက္သြားပါတယ္။

တံငါနဲ႔ဝမ္းစာရွာရတဲ့ ရြာႏွစ္ရြာဟာ ငါးဖမ္းျပန္လာတိုင္း ေသနတ္ကိုင္ထားတဲ့ ေရတပ္စစ္သားေတြကို အခမဲ့ ငါးေတြေပးရျပန္ပါတယ္။ အခန႔္မသင့္ရင္ ရိုက္ႏွက္တာ၊ ေသနတ္ေဘာင္နဲ႔ ထုေထာင္းခံရပါတယ္။ တခါဆိုရင္ နားရြက္ေဘးနားကေန ေသနတ္ပစ္ေဖာက္လိုက္တာ ရြာသားတစ္ေယာက္ ႐ူးမလိုျဖစ္သြားတဲ့ ျဖစ္ရပ္ ရွိခဲ့ပါတယ္။  ဒီျပႆနာေတြ အေမေတာက္ေလၽွာက္ျမင္ရတာရယ္၊ ရြာမွာ ပညာတတ္ရယ္လို႔ မယ္မယ္ရရမရွိတာရယ္ေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ကိုေျပာင္းဖို႔ ဆုံးျဖတ္လိုက္တယ္။ ၿမိဳ႕ေပၚပညာေရးက ဘာပဲေျပာေျပာ ေတာထက္စာရင္ အမ်ားႀကီးေကာင္းပါေသးတယ္ (အဲဒီကာလ ကိုေျပာတာပါ၊ အခုေတာ့ ဘယ္ကမွ အသိအမွတ္မျပဳတဲ့ ပညာေရးစနစ္)။

ၿမိဳ႕ေပၚ ပညာေရး

ဒီလိုနဲ႔ေက်ာင္းတက္ဖို႔ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕ေပၚေရာက္ေတာ့ ေစတီေတာင္ကြင္းလို႔ လူသိမ်ားတဲ့ ေရေပၚေက်ာင္းမွာ စာသင္ရပါတယ္။ ေရေပၚေက်ာင္းဆိုတာက သူက ကြင္းလယ္မွာေဆာက္ထားေတာ့ မိုးရြာတာနဲ႔ အင္းေလးကန္လိုျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ပါ။ အဲဒီမွာ မူလြန္တက္ၿပီးေတာ့ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈျပင္းထန္တဲ့ ၿမိဳ႕မေက်ာင္းလို႔ လူသိမ်ားတဲ့ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕ အလက (၂)  (အခုေတာ့ အထက္ တန္းျဖစ္သြားၿပီထင္တယ္) မွာ တက္ရပါတယ္။ တၿမိဳ႕လုံးမွာ စည္းကမ္းႀကီးၿပီးေတာ့ လူေတာ္ေတြထြက္တဲ့ ေက်ာင္းျဖစ္တာမလို႔ တၿမိဳ႕လုံးရဲ့စံျပလို႔ဆိုရမွာပါ။

နယ္ကလာေတာ့ ပညာေရးအခံကလည္းမရွိ၊ ေငြေၾကးကလည္းမျပည့္စုံတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ဖို႔ ရန္ကုန္ကို ေရာက္ခါစ လမ္းေပ်ာက္တဲ့ မအူမလည္ ခ်ာတိတ္တစ္ေယာက္ လိုပါပဲ။ ေက်ာင္းမွာ A-B ႏွစ္ခန္းခြဲထားပါတယ္။ A ခန္းက အမွတ္အမ်ားဆုံးရသူေတြေနရပါတယ္။ နံပါတ္အစဥ္လိုက္ေပါ့။ က်ေနာ္ကေတာ့ သာမန္ကေလးတစ္ေယာက္ပါပဲ။ အမွတ္မ်ားခ်ိန္ A ခန္းေရာက္လိုက္၊ အမွတ္နည္းေတာ့ B ခန္းထိပ္ဆုံးမွာ ထိုင္လိုက္နဲ႔ပါ။ က်ေနာ္ခ်စ္တဲ့ ဆရာမ အတာဆိုရင္ A ခန္းမွာ မထိုင္နဲ႔ ေနာက္ဆုံးမွာ ထိုင္ေနရင္ စာကိုအာ႐ုံမစိုက္နိုင္၊ B ခန္းထိပ္မွာေန အျမဲေျပာတတ္ပါတယ္။ သူ႔ေစတနာပါ။ တကယ္လည္း ဟုတ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ၅ တန္းႏွစ္စတက္ေတာ့ ေက်ာင္းမွာ သက္ႀကီးပိုင္း (စာေမးပြဲထပ္လဲလဲက်ေနတဲ့ repeater) တခ်ိဳ႕နဲ႔ၾကဳံရပါတယ္။ သူတို႔က အတန္းမွာ ဗလလည္းႀကီး လူအုပ္လည္းေတာင့္ေတာ့ အခန္းထဲက လူအမ်ားစု သူတို႔ကို ဘာမွျပန္မလုပ္ရဲၾကပါ။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဘူလီ (Bully) အနိုင္က်င့္သူေတြ ေပါ့။  အဲဒီအုပ္စုက က်ေနာ့္ကိုေမးပါတယ္။ မင္းမ်က္ႏွာက ဘာျဖစ္လဲေပါ့။ တကယ္ေတာ့ က်ေနာ့္ မ်က္ႏွာမွမဟုတ္ပါဘူး။ လူတစ္ကိုယ္လုံးဟာ လကမၻာလိုပဲ မဲနက္တဲ့ခ်ိဳင့္ခြက္ေတြအမ်ားႀကီးပါ။

သားေကာင္ဘ၀မွ သားရဲအျဖစ္သို႔

ေဆး႐ုံ ေဆးခန္းမရွိ လက္သည္နဲ႔ေမြးရတဲ့ ေတာရြာမွာ လသားအရြယ္က်ေနာ္ ေက်ာက္ေရာဂါကို အလူးအလဲခံခဲ့ရပါတယ္။ ကံတရားက က်ေနာ့္ကို ေသခြင့္မေပးခဲ့ပါ။ ဒါေပမဲ့ ေသရာပါ အမာရြက္ေတြနဲ႔ေတာ့ လူျဖစ္လာတာေပါ့။ ေက်ာက္ေပါက္တာေၾကာင့္ မ်က္ႏွာအမာရြတ္ရွိတယ္ေျပာေတာ့ က်ေနာ့္ကို နာမည္မွဲ႕လိုက္ ၾကပါတယ္။ ေက်ာက္ဘီလူးတဲ့။ အဲဒီကေန နာမည္ထပ္ေျပာင္းၾကပါတယ္ ဘီလူးတဲ့။ က်ေနာ္ အင္မတန္ "မုန္းတီး" တဲ့ နာမည္ပါ။ ဒီနာမည္ကိုေခၚတဲ့သူတိုင္း က်ေနာ္ လမ္းေတြ႕ရင္ႏႈတ္မဆက္ဖို႔ က်ေနာ္စိတ္ထဲ ပိုင္းျဖတ္ထားပါတယ္။ ၅ ႏွစ္ကေန က်ေနာ္ ဆယ္တန္းအထိ အဲဒီနာမည္နဲ႔ပဲ ႀကီးျပင္းခဲ့ရပါတယ္။ က်ေနာ့္အေဖ အေမ ေပးတဲ့နာမည္ကို ဆရာမေတြေတာင္ တခ်ိဳ႕မသိၾကေတာ့ပါ။ အခ်ိန္ၾကာလာေတာ့ က်ေနာ့္စိတ္ဒဏ္ရာလည္း ကိုယ္ေပၚက အမာရြတ္လိုပဲ နာက်င္မႈကင္းမဲ့လာခဲ့ပါၿပီ။

ဒါေပမဲ့ ေမ့သြားတာေတာ့မဟုတ္ပါ။ က်ေနာ္တို႔ဟာ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ့ရိုက္ခတ္မႈကို ေမ့ေလ်ာ့ေနတတ္ၾကပါတယ္။ ျပဳလုပ္ခံရတဲ့ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ကပါ ေမ့ေလ်ာ့သြားတာပါ။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ဘူလီလုပ္တဲ့ အက်င့္က်ေနာ့္ဆီမွာ စြဲကပ္လာပါတယ္။ အဲဒါက သိပ္ေတာ့မသိသာပါဘူး။ အေပါင္းသင္းေတြထဲက တခ်ိဳ႕သူငယ္ခ်င္းေတြကို သူ႔နာမည္မေခၚေတာ့ဘဲ အေဖနာမည္ကို တပ္ေခၚတာမ်ိဳး က်ေနာ္လုပ္တတ္လာပါတယ္။ အဲဒီကေနတဆင့္ အရပ္ေဒသကို အစြဲျပဳၿပီး ဥပမာ-က်ေနာ္ အရမ္း Crush ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးရွိရာ ေနရာ (ဂန႔္ဂါ) ေဒသက လူေတြလို စကားမပီသလိုေျပာတာမ်ိဳးက အစ လုပ္တတ္လာပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဂန႔္ဂါရြာဓေလ့ဟာ အင္မတန္ခ်စ္စရာ ေကာင္းပါတယ္။ စကားမေျပာမပီတာမဟုတ္ဘဲ ေဒသဓေလ့အရ သူ႔ ေလယူေလသိမ္းကိုယ္တိုင္က မပီသ သလိုျဖစ္တာပါ။

လူ႔အခြင့္ေရးခ်ိဳးေဖာက္ခံရျခင္း

အထက္မွာေျပာခဲ့တဲ့ အခ်က္ေတြအားလုံးဟာ တကယ္ေတာ့ "လူ႔အခြင့္ေရး ခ်ိဳးေဖာက္ခံ" ခဲ့ရတဲ့ျဖစ္ရပ္ေတြကို ရွင္းျပခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ဒဏ္ရာရ႐ုံမက၊ ကိုယ္တိုင္ပါ က်ဴးလြန္သူျဖစ္လာခဲ့တယ္။ တဖက္သားမႀကိဳက္တဲ့ စကားလုံးကို ထပ္တလဲလဲေခၚခံရတာဟာ လူ႔အခြင့္ေရးခ်ိဳးေဖာက္ခံရတာျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဟာ တဖက္သားရဲ့ခံစားမႈကို ထည့္တြက္ေပးသင့္တဲ့ ယဥ္ေက်းတဲ့ လူျဖစ္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ေက်ာက္ျဖဴၿမိဳ႕ကို စြန႔္ခြာလာခဲ့တာ အခုဆို ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခုစာရွိပါေတာ့မယ္။ က်ေနာ္ ျပန္လွည့္ၾကည့္လိုက္တိုင္း ႐ုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ တိုးတက္မႈ အေတာ္ေလးလိုအပ္ေနပါေသးတယ္။ က်ေနာ့္လိုပဲ ဘူလီအလုပ္ခံရၿပီးေတာ့မွ ကိုယ္တိုင္ထပ္ၿပီး ဘူလီျဖစ္လာတဲ့ သူငယ္ခ်င္း၊ မိတ္ေဆြ၊ အေပါင္းအသင္း၊ လူငယ္ လူရြယ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ရွိမလဲလို႔ က်ေနာ္ အင္မတန္စူးစမ္းမိပါတယ္။

က်ေနာ္ ထင္မွတ္မထားေလာက္ေအာင္ကို မ်ားေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီအခ်က္လက္ ဘယ္ကရသလဲေမးၾကပါလိမ့္မယ္။ ဧၿပီ ၂၅ ရက္ေန႔မွာ က်ေနာ္ေရးလိုက္တဲ့ " စစ္ေတြၿမိဳ႕က ဂ်မားဗလီ " ကိစၥေအာက္မွာ ဝင္ေရာက္ ၿခိမ္းေျခာက္၊ ဆဲေရးတိုင္းထြာ၊ မိုက္ကန္းေနသူေတြဟာ ဒီေဝဒနာသည္ေတြပါပဲ။ သူတို႔ဟာ ၂၀၁၈ ကေန ၂၀၂၀ အထိ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး မင္းေအာင္လွိုင္နဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဦးေဆာင္တဲ့ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (NLD) အစိုးရလက္ထက္မွာ   ဖိႏွိပ္ခံရမႈ ေဝဒနာကို ေကာင္းေကာင္း ၾကဳံဖူးၾကသူေတြပါ။ အခု ေဝဒနာ ေမ့ေလ်ာ့စျပဳလာေတာ့ ကိုယ္တိုင္ဘူလီျဖစ္ဖို႔ ထပ္မံတာစူလာၾကတာပါ။

ေဆးကုဖို႔လိုေနတဲ့ လူ႔အသိုင္းအဝိုင္း

မြတ္စလင္ကိစၥ၊ ရိုဟင္ဂ်ာကိစၥေရးလိုက္တာနဲ႔ ဒီလူေတြက လူမွမဟုတ္တာလို႔ ျမင္ေနၾကတဲ့ လူေတြအမ်ားႀကီးရွိေနပါတယ္။ ဘုန္းႀကီးတခ်ိဳ႕ကအစ က်င့္ဝတ္ေတာင္မထိန္းနိုင္၊ ႏႈတ္နဲ႔ျပစ္မွားေနၾကတာပါ။ ဒါဟာ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ တိုးတက္မႈျဖစ္ဖို႔ လိုေနတာပါ။ က်ေနာ္တို႔ ဒီစိတ္ေရာဂါကို ကုဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။

၂၀၂၁-၂၂ ဟာ ရခိုင္သမိုင္းေရာ၊ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာပါ အေျပာင္းအလဲအႀကီးအက်ယ္တစ္ခုျဖစ္နိုင္သလို၊ ဘယ္မွမေရာက္ ခရီးမတြင္တာလည္း ျဖစ္က်န္ခဲ့နိုင္ပါတယ္။ ၁၂ ႏွစ္ေျမာက္ တပ္ေတာ္ေန႔အခမ္းအနားမွာေတာ့ ေအာက္ေျခလြတ္စျပဳလာတဲ့ တပ္ေတာ္ထဲက ရခိုင္စစ္သားေတြကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ထြန္းျမတ္နိုင္က သတိေပးပါတယ္။ တိုင္းျပည္တစ္ခုကို စစ္တိုက္သူေတြနဲ႔ခ်ည္း တည္ေဆာက္လို႔မရတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ ဘက္စုံလိုအပ္တဲ့အေၾကာင္းကို ထည့္သြင္းေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။ သူ႔ရဲ့မိန႔္ခြန္းမွာ သတိျပဳမိတာက လူလူခ်င္းခြဲျခားဆက္ဆံမႈမရွိတဲ့ လူမႈအသိုင္းအဝိုင္းျဖစ္ဖို႔ ရည္မွန္းထား တာေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီရည္မွန္းခ်က္က "မူအစစ္အမွန္" ဆိုရင္ ေဝဒနာသည္ သို႔မဟုတ္ ဘူလီစရိုက္ကို ကုေပးမယ့္ လမ္းစတစ္ခု အျဖစ္ ေမၽွာ္လင့္ေၾကာင္းပါ။

၂၆၊ ၀၄၊ ၂၀၂၁

ေဖာ္ျပပါေဆာင္းပါးသည္ စာေရးသူ၏ အာေဘာ္သာျဖစ္ပါသည္။

Author: DMG